Jenny Gustafsson

Alla inlägg under december 2009

Av Jenny - 31 december 2009 08:18

Redan nyårsafton !

Hur fort har inte detta året gått då ?

Helt otroligt !

Inte konstigt att man känner sig lite gammal när barnen bara blir större och större.

Min lilla kille blir sex år om mindre än en månad.

 

Och min lilla tjej blir två år om en månad.

  

Min ålder ska vi inte prata om :)

 

Detta kommer bli en kall nyårsafton...

Idag ska vi packa lite och förbereda inför resan på söndag.

Och när våran älskade pappa/man kommer hem så ska vi åka till barnens mormor och fira in det nya året med god mat (som om jag skulle behöva mer mat   )

 

Varför är det alltid som svårast att få fyr i spisen när det är som kallast inne ?

Många kramar till er !      /JeGu

Av Jenny - 30 december 2009 09:27

                                   Vilken underbart fin morgon !

Klarblå himmel........

Bara det kan göra att man blir glad.

Det är glast med kommentarerna....

Undra om det beror på att ingen läser det jag skriver eller,

att ingen orkar kommentera.

Bra fråga !

Idag måste jag ta mig ikragen och börja packa.

Så här långsam har jag aldrig varit när det gäller packning.

Jag har ingen bil idag heller så vi sitter där vi sitter tills våran älskade David kommer hem från jobbet.

Nu börjar magen kurra lite.

Dax för frukost !

Bättre lycka idag !!

  

Kramar

JeGu

Av Jenny - 29 december 2009 09:59

   God morgon på er !

Igår hade vi besök av Johan, Sanela och Leja.

Mysigt !

Det va längesedan vi träffades nu.

I dag är det kallt ute och eftersom barnen är lite hostiga så får vi hålla oss inne mestadels idag oxå.

Men nu är brasan tänd, barnen tittar på tvoch jag sitter och bloggar.

Att det har varit en katastrofnatt tänker jag inte prata så mycket om.

Får nog ta mig ikragen och börja förbereda packningen inför fjällen.

Hoppas dagen går fort så att våran älskling kommer hem snart   

Nu är det dax för lite bacon och äggröra och kanske lite kaffe.

Kram på er så länge !

 

JeGu

Av Jenny - 28 december 2009 08:35

God fortsättning !

Har inte orkat skriva så mycket under julhälgen.

Känns som om jag inte gjort annat än att äta mat och städa.

Men idet stora hela får man väl säga att julen har varit bra.

Barnen är nöjda med sina julklappar och det får man väl vara nöjd med.

Nu är det några dagarns verklighet, innan det blir nyår.

Men nu börjar det bli dax att planera packningen till fjällen.

Det är inte likt mig att inte ha börjat packa ännu.

Brukar vara färdig när det är en vecka kvar :)

Men med tanke på att jag är ledig hela veckan så hinner jag nog med det oxå.

Men framförallt ska jag njuta av mina barn.

David ska jobba tidigt nästan hela veckan.

 

Hade en svag tanke om att jag skulle börja springa denna veckan eftersom jag har köpt nya skor, men så såg jag väderprognosen förut......

Det blir inte så mycket löpning.

Det ska bli ca 10-15 minus i veckan.

Så det får vänta ca två veckor till.

När jag kommer hem från fjällen vill jag ha isfria vägar och gångbanor !

Om man skulle ta och göra lite frukost.

Man står sig inte så länge på te :)

Emil har inte ens vaknat ännu.

Det får nog bli lite bacon och äggröra !

 

Saknar lilla kusin redan fast hon bara varit iväg i två dagar !

Kom snart hem igen !!!!!!

 

Kramar JeGu

Av Jenny - 21 december 2009 12:50

Åh snart är det äntligen dax !

Julledigt !

Välförtjänt !

Ute vräker snön ner och dte ser så fridfullt ut.

Tyvärr är det inte lika fridfullt att vara ute på vägarna och köra.

Imorse va det svinhalt.

Men hellre detta än spöregn till jul.

Men jag som såg fram emot att komma ut och springa idag.....

Det får bli träningscykeln istället (om man får vara ifred)

Imån ska jag mysa med barnen tills David kommer hem och vi kan åka och hämta min bil ifrån servicen.

Efter det bär det av emot Willys och julhandlingen.

Förhoppningsvis kanske jag kan fortsätta lite med julstädningen imån oxå.

Och det bästa av allt (nästan)

Sova middag !

Har dom två sista julklapparna kvar oxå.

Och tyvärr är det dom svåraste så jag har lämnat över dom till David.

Onsdag är det dax för den årliga julmiddagen hos svärföräldrarna.

Nack delen med att bo utanför byn........nån måste köra !

Men på onsdag tar jag på mig denna uppgift.

Kanske att min kära man kör på julafton   .

 

Två timmar kvar...hoppas dom går fort !

Ha en fortsatt bra dag!

Kramar JeGu   

Av Jenny - 20 december 2009 12:41

Hej svejs !

Hoppas allt är lika bra med er som det är med mig !

Maja vaknade i ch för sig lite tidigt, men det gick bra ändå.

man får ju gjort ganska mycket när man är uppe i ottan   

Hade stora planer för denna dagen när jag la mig i går.

Men innan jag kunde börja med mina planer så fick jag elda, för det va svinkallt inne.

Efter mysfrukosten med Maja så satte vi igång....

Det stod JULSTÄDNING på schemat !

Men nu är kl ca ett och jag har inte städat halva huset ännu.

Men jag har sövt Maja, ätit lunch, cyklat 20 minuter på

träningscykeln och duschat.

Var tvungen att cykla lite för jag har fått abstinens nu när det varit så kallt och jag inte har kunnat springa.

Trodde aldrig att jag skulle säga det , men det är sant !

Värsta rummet (badrummet) är gjort ialla fall och jag tänkte ta tag i köket innnan Maja vaknar.

Sen ska vi åka till mamma och hämta Emil och kanske får man lite adventsfika   

 

Imorgon gör jag den sista arbetsdagen innan julen och sen börjar jag inte förens tror det va 10 eller 11 januari igen   

Det ska bli så skönt !

Att bara vara med nära och kära och ta det lugnt.

Tyvärr är det lite stressigt för att få ihop allt innan julen , men det hör väl till såger dom som vet.

 

Kramar till er alla som känner att ni behöver en !

JeGu   

Av Jenny - 18 december 2009 12:31

Hej svejs !

Gott med fredag igen.

Idag är det dax för bastukväll .

Ska bli så skönt !

Att bara glömma alla måsten för en stund för imån drar det igång igen :)

Då är det julstädning, griljera skinka m.m

 

Igår kom Emil hem med glasögonen i två delar   .

När David kom till optikern med dom så gick dom inte att laga.

Hade dom varit i alla andra material än titan (?) så hade dom gått att laga.

Men nu va det bara att köpa nya.

Det fanns ett enda par kvar i hela detta långa landet !

Ibland får man ha lite tur.

Så idag har David och barnen varit och hämtat dom nya.

Man kanske kan ha lite roligare för dom pengarna , men vad ska man göra ?

 

Jobbet kallar !

Kram på er !

 

JeGu   

Av Jenny - 16 december 2009 11:35

Hej på er !

Idag är det fullt ös medvetslös !

Känns så ialla fall.

Känner mig jätte stressad, men jag vet inte vilket som gör mig mest stressad.

Om det är för att jag är ensam på jobbet hela veckan eller att jag ska ha en liten bastukväll med mamma, Prussi och Annika och det står en massa skräp ivägen för bastun.

Kanske är det för att jag ska göra en jultårta till ca 20 personer och jag har inte en aning vad jag ska göra.

Har två julklappar kvar att köpa, men har idetorka och absolut ingen energi att åka iväg och titta i affärer.

Ska julhandla mat på tisdag 22/12,och dessutom ska jag julstäda på tisdag och onsdag.

Julmiddag hos svärföräldrarna på onsdagkväll 23/12 och .......

JULAFTON har jag förhoppningsvis varvar ner......ialla fall lite :)

tillräckligt för att kunna njuta av julen med familj och vänner.

Julaftonen firas hos min moster i år !

Verkar det rörigt ?

Då vet ni hur det ser ut i mitt huvud :)

 

Hoppas ni får en bra och mindre stressfull dag   

 

Kramar JeGu

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards