Jenny Gustafsson

Alla inlägg under september 2010

Av Jenny - 30 september 2010 12:31

Hej mina vänner !

Hoppas ni haft en bra dag hittills.

Jag önskar jag kunde säga att det är en kanon dag , men då skulle jag ljuga.

Jag har en förkylning på gång igen.

Det killar i halsen, huvudvärk, tung i kroppen och snoret rinner.

Tur att det snart är helg.

Längtar tills imorgonkväll, för då ska jag och david kolla på New Moon !

Jag har äntligen fått hem filmen .

Tänkte kolkat på den i går , men den är ju över två timmar lång.

Har ganska höga förhoppningar på den filmen efter som böckerna är så himla bra.

Idag kommer äntligen mormor hem !

Därför är det ännu träkigare om jag skulle bli sämre nu , för då kan jag inte hälsa på henne till helgen som jag hade tänkt.

Jag hade även tänkt att pressa mig lite när det gäller löpningen i helgen.

Målet hade varit att springa mellan Rävlanda och Sätila :-)

Hoppas hoppas hoppas att det går !

 

Ha en bra dag !

 

Kramar jenny

Av Jenny - 29 september 2010 16:46

Hej mina vänner !

Idag har det grejats högt och lågt hela dagen.

Underbara Mattias har varit här och hjälpt oss att sätta in den nya dörren.

 

  

Det har varit en dag med underbart väder jämfört med förra gången vi skulle försöka få dörren på plats.

Då var det stormvindar !

 

En kall men fin morgon !

 

   

Mattias in action med att såga sönder den gamla karmen.

Som jag och barnen eldade upp i tunnan.

 

      

   Vilken skillnad det gör med en ny och vit dörr !

Det blev jätte bra.

Det är nästan så att jag ska sitta i hallen ikväll :-)

 

Och inte nog med detta....

Mäklaren har oxå varit här och värderat huset.

Det blev bättre än väntat !!!

 

Ha en bra kväll !

 

Kramar Jenny

Av Jenny - 28 september 2010 20:05

Hej på er !

Sitter just nu i soffan och väntar på att Maja ska somna.

Igentlligen skulle/borde hon sovit för en timma sedan, men hon somnade en kortis när vi kom hem och nu är hon hur pigg som helst.

Jag har plockat undan och börjat städa inför mäklar besöket imorgon och insåg ganska snabbt hur mycket grejjer man har framme helt i onödan.

Jag har äntligen fått sålt lite av det jag satt ut på tradera.

Just nu har jag ett par treggings (L) och två par mysbyxor (116) ute och jag har fått bud på treggings än så länge.

Nu ska jag ta mig ett glas vin och lyssna på Idol och fortsätta med garderoben.

Ingen rolig kvälls syssla men det är skönt när det är gjort.

Det såg inte ut som om mormor skulle få komma hem imorgon efter som dom hade hittat vätska i lungorna, men efter att ha tömt ut ca en liter så verkar det som om hon är redo att komma hem imorgon.

Äntligen !!!

 

Hoppas ni får en mysig kväll !

Krama varandra !

  

Kramar Jenny

Av Jenny - 28 september 2010 11:52

 
Av Jenny - 28 september 2010 07:31

God morgon mina vänner !

Så va man tillbax på jobbet efter en långhelg.

Ganska skönt faktiskt.

Jag har sovit så dåligt inatt.

Och det är den där John Blundligans fel !

Jag fick ett ryck till igår eftermiddag.

Först eldade jag och barnen upp allt skräp.

Sen medans Maja satt i badet så rensade jag ur min byrå som va full med gamla kläder som jag inte använt på flera år.

Nu ligger det en stor hög med kläder på hallgolvet som jag ska elda upp imorgon.

Ska nog ge mig på garderoben ikväll :-)

Är på värsta röjjar humöret!

Imorgon kommer Mattias och hjälper oss med den nya dörren och kanske fönster om tid finns.

Ska blir skönt att slippa draget i hallen.

Imorgon eftermiddag kommer mäklaren hem oxå så jag får väl städa undan det värsta oxå.

 

Hoppas ni får en bra dag !

Kramar jenny

Av Jenny - 27 september 2010 16:32

       Hej på er !

Idag har jag fått gjort en hel del.

Jag har till och med hunnit ladda upp nya bilder.

 

Jag och Maja har varit och köpt lite nya blommor !

 

       

Fyra skönheter i Göteborg i lördags !

                     

Blandat från i lördags !

   

Så här glad var Emil när han kom till Landvetter i fredags, men den lyckan varade inte så länge......tyvärr

 

      

      Lite bilder från badrummet före och efter jag hade gjort i ordning i söndags.

 

Nu ska jag snart fixa mat till barnen.

Hoppas ni får en bra kväll.

Kramar Jenny

Av Jenny - 27 september 2010 08:05

God morgon min vänner !

Varför är det alltid så skönt att vara ledig på måndagar ?

Idag har jag verkligen fått veta att jag har en nacke och två axlar :-)

Har blivit så stel efter min lilla renovering igår.

Det är inte optimalt att måla ett tak.

Men det blev bra !

Sen nöjde jag mig inte med det utan jag började ändra om lite i badrummet.

Flyttade ut skötbordet, vilket kändes väldigt jobbigt.

Hade bara väggarna i badrummet varit färdiga nu så hade det varit skit fint, men man får bara titta frammåt i badrummet.

Idag ska jag åka och köpa lite gröna växter till badrummet.

Sen får jag ta mig an övriga huset inför besöket av mäklaren på onsdag.

 

Ska försöka få in lite bilder ikväll.

Jag vet att jag är kass på det.

 

Ha en bra dag !

 

Kramar Jenny

 

Av Jenny - 25 september 2010 19:42

Hej mina vänner !

Idag har jag varit i stan med mamma, Sanutta, Myran, David , Emil och Maja.

Hel den här dgen slutade med att jag hade med mig nästen en helt ny garderob och killarna som hade varit på hockey var nog oxå nöjda för matchen slutade 4-3 efter förlängning.

En kanon dag helt enkelt.

NU ska vi snart titta på här i ditt liv innan jag och Maja ska gå och lägga oss.

 

Ha en go kväll !

 

Kramar Jenny 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards