Jenny Gustafsson

Alla inlägg under december 2010

Av Jenny - 31 december 2010 18:20

Nu är förrätten avklarad !

En supergod champinjonsoppa.

Snölycktorna och marschallerna är tända över hela trädgården :-)

Ingen som kan missa vilket hus som är vårat när man kommer till Grebbeshult ialla fall !

 

Kramar Jenny

Av Jenny - 31 december 2010 10:46

Hej på er !

Med dessa bilder önskar jag alla ett GOTT NYTT ÅR !!

 

                   

 

Många kramar / Jenny  

Av Jenny - 31 december 2010 09:55

God morgon mina vänner !

Efter en lite jobbig natt så vaknar man upp till ännu en nyårsafton.

Och för första gången sen vi flyttade hit så har vi sett tre älgar , men jag fick bara en på bild.

Efter frukosten så ska jag plocka undan och göra lite fint inför kvällen och vid lunch kommer mamma, Sanna och C-G hit och vi ska grilla korv.

Med dom kommer oxå Emil som har sovit hos dom inatt.

Städade nästan hela dagen igår med ett resultat som blev så där :-)

Men men dagen är inte slut än och jag har inte gjort klart allt än.

Jag är väldigt förväntansfull på den maten som vi ska laga ikväll.

Trerätters till två vuxna och två barn :-)

Det är lyx det !

 

Hoppas ni får en bra dag !

 

Kramar jenny

Av Jenny - 31 december 2010 09:31

 
Av Jenny - 30 december 2010 09:59

God morgon mina vänner !

Nu är brasan tänd och jag och barnen ligger i en hög framför den och myser.

Skönt att det inte är lika kallt inne idag.

Idag blir det mycket städning och förberedelser inför morgondagen.

Igår var vi och handlade all mat och dryck.

Det ska bli så mysigt imorgon !

Igår kväll hade jag stans ångest pga allt prat om magsjukan.

Som tur va släppte det ganska snart, för jag somnade som en stock :-)

Nu ska jag göra frukost till familjen.

Maja och jag gick upp halv tio och Emil kom upp strax där efter.

Skönt med sovmorgon !!!!!!

 

Hoppas ni får en bra dag !

 

Kramar Jenny

Av Jenny - 29 december 2010 10:02

God morgon mina vänner !

Nu är det wii spel och morgonkaffe i ett.

Bra kombination :-)

Idag fortsätter förberedelserna inför nyårsafton.

Det ska städas m.m

Nu kallar plikten som spelande mamma i bowlingen :-)

 

Hoppas ni får en bra dag !

 

Kramar Jenny

Av Jenny - 28 december 2010 22:02

Hej på er !

Hoppas ni har haft en bra dag / kväll.

Nu har ännu en dag på julledigheten gått.....

Min dag har kantats av massa legobyggande.

Emil fick ett polislego i julklapp med en massa mini bitar i som skulle bli en lastbil, en fyrhjuling och en polishus.....behöver jag tala om hur det såg ut på vardagsrumsgolvet efter en stund ?? :-)

När David kom hem från jobbet så smög jag ner i källaren för att basta en stund.

Åh va skönt det var !

Speciellt med tanke på hur kallt det har varit både ute och inne.

Efter det gjorde jag en stoooor pizza !

Gott va det !!

När barnen somnat gottade jag till det med lite frukstsallad med sötad grödde till :-)

Är det semester så är det :-)

Det tråkigaste med den här dagen är att jag avslutar den med att betala räkningarna !

Jag har faktiskt lyckats hålla mig för skratt under den tiden :-(

Nu ska jag dricka upp det la vinet jag har kvar i glaset och sne ska jga krypa ner i min säng och hålla tummarna att barnen sover bra oich länge inatt, men det verkar inte lovande (Maja vaknade precis för tredje gången)

 

Sov gott mina vänner !

 

Kramar Jenny

Av Jenny - 28 december 2010 09:59

God morgon mina vänner !

Nu har det hänt igen......

Jag har fått sovmorgon tre dagar i rad !!

Idag vaknade vi 9:15 !!!

Lyx !!

Undrar bara hur länge det varar :-)

Idag har jag två förkylda barn hemma.

Inatt var dom jätte krassliga båda två , men när dom vaknar på morgonen så märks det knappt, mer än lite näsadröp och hosta.

Märkligt det där....

Närmare -20 grader idag....och det kan jag tala om att det märktes inne oxå !

Så nu är brasan igång  !

Emil sa till mig: Mamma jag tror jag måste spela lite wii, för annars fryser jag !

Alla sätt är bra utom dom dåliga :-)

Idag blir det bara en massa fixande inomhus.

Har lite dåligt samvete för att jag tvingade ut barnen en stund i går eftermiddag och att dom efter det blev krassliga.

Hoppas bara dom är bättre innan fredag.

Eventuellt ska dom få sova hos sin mormor en natt oxå :-)

 

Hoppas ni får en bra dag !

 

Kramar Jenny

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards