Jenny Gustafsson

Alla inlägg under mars 2011

Av Jenny - 31 mars 2011 18:14

Då har vi nästan avverkat vår sista dag i Duved.

Dom två sista dagarna har varit underbara.

Sol , öl och underbar skidåkning (för alla utom mig ) :-)

Just nu sitter jag och tittar på när mannen min lagar vår sista måltid på denna semestern.

Snacka om att solen har varit stark.

Hela familjen ser ut som stoppljus i ansiktet :-)

Samtidigt som det har varit underbara semesterdagar så ska det bli skönt att komma hem.

Och jag kan utlova en massa bilder på bloggen inom dom närmsta dagarna.

Jag bar "bara" tagit nästan 600 bilder denna veckan.

 

Kramar Jenny

Av Jenny - 27 mars 2011 22:05

 
Av Jenny - 27 mars 2011 22:03

Efter en dag med sol, snöstorm o blåst myser vì nu i vår lìlla stuga. Båda barnen var super duktiga i backen idag! I morgon blìr det fönstershopping i åre.

 
Av Jenny - 26 mars 2011 13:32

Efter en lång natt så börjar man bli människa igen.

Vi åkte vid tjugo över åtta i går och var framme kvart över sex i morse.

Barnen sov mestadels av vägen, men vaknade vid fyra i morse :-)

Det är mycket snö och mera verkar det vara på gång.

I morgon ska det bli lite skidåkning för barnen.

Ska bli spännande att se Maja på ett par skidor för första gången.


Kramar Jenny

Av Jenny - 24 mars 2011 12:24

Idag är min stora kille på skolutflykt.

Han var så nöjd när han hade packat matsäcken med pannkakor och saft :-)

Han kommer förmodligen ha mycket att berätta när han kommer hem.

Känner mig lite seg i hjärnkontoret idag, men det går väl över.

Direkt efter jobbet ska jag iväg och storhandla och sen hem för att tvätta och packa det sista inför morgondagen.

Ska bli så skönt att komma hemifrån ett tag, men kanske inte så skönt som vi hade tänkt oss.

 

Kramar Jenny

Av Jenny - 23 mars 2011 07:56

Åh vad skönt det är att vakna utvilad samtidigt som Maja.

Vi tjejer har legat i sängen och "löst världsproblem" en stund innan vi masade oss upp för att starta dagen.

Emil sover fortfarande som en stock :-)

Idag ska det städas upp efter dom senaste dagarnas stillastående i detta hemmet.

Sen ska jag börja förbereda packningen inför nästa vecka, skriva handlingslistan inför morgondagens storhandling.

Förhoppningsvis så får vi lite besök i eftermiddag :-)

Sen måste jag ju bara ut i det fina vädret och få lite solenergi.

Hur många timmar hade ett dygn nu igen :-) ???

Maja har total dissat bollibompa idag.

Hon står i stället i soffan och kollar in snickarens ben :-) (för det är det enda som synt när han klättrar runt på ställningen )

 

Ha en bra dag mina vänner !

 

Kramar Jenny

Av Jenny - 22 mars 2011 12:34

Samtidigt som tårarna sprutade när jag lämnade djurkliniken i går så kände jag även någon lättnad.

Dom hade gjort det så fint för henne med tända ljus och allt.

Jag hade precis lyckats samla mig tills jag kom hem och möttes av två rödgråtna ansikten.

Tänk att en liten hund som bara varit hos oss i fem år kan sätta så djupa spår i våra hjärtan.

15,26 i går somnade vår älskade Ronja in   .

Det svåraste är att sen emil så förtvivlad.

Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på för att få honom på lite andra tankar.

Hoppas att vår fjällenresa nästa veckan kan få honom att lägga grubbleriet åt sidan.


  

                          Vår älskade Ronja 13 år !    

Av Jenny - 21 mars 2011 12:26

Sådana här dagar borde inte få finnas !!

Skulle vilja gå och lägga mig och vakna upp i morgon när allt är över.

Tänker på stackars Emil som kommer bli så ledsen......

Önskar det fanns något man kunde göra.......

 

    

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards