Jenny Gustafsson

Alla inlägg under september 2011

Av Jenny - 30 september 2011 07:40

Äntligen fredag igen :-)Inatt har jag legat och lyssnat på Emils rethosta.Hoppas att det stannar vid lite hosta och inte blir något mer.Det var ju underbart väder igår när jag och barnen kom hem så vi gick ut en stund.Jag och hjälpredan Maja bar in lite ved och Emil spelade boll och tittade på :-)Nu är det väl bara 2,5 kubik kvar :-)Ikväll blir det nog lite mera bärande .Emil och Maja har sagt att dom bara hjälper till om dom får ta med sig dricka och godis ut :-)Dom vet verkligen hur man dealar med sin mamma.Nu drar vi igång veckans sista arbetsdag med månadsavslut.Kramen <3

Av Jenny - 29 september 2011 07:15

Vem behöver gymkort när man kan bära ved ??Igår vad en dag med fullt ös från start till mål.Först en enorm vedleverans, sen snickrande på huset, besök av Mattias m familj.Och inte att glömma.......första dagen på Viktväktarna !!På förmiddagen var jag redo att ge upp, men efter mycket räknande och planerande på eftermiddagen så var jag på banan igen :-)Har ju satt upp ett delmål som jag verkligen hoppas att jag klarar !!Kramen

Av Jenny - 27 september 2011 05:36

Igår kväll var det sista frossar kvällen på länge .....Det blev ost o kex, ett glas vin och Ensam mamma söker på tvn.Och allt detta med mannen i mitt liv vid min sida <3ikväll är det dax för invägningen hos Viktväktarna och jag kunde inte låta bli att väga mig nu på morgonen.Bara för att inte få någon chock ikväll....Oj ! Blev min reaktion .Det kommer bli hårt arbete framöver om jag ska klara mitt andra delmål.Nä nu hinner jag inte sitta här längre.Måste göra mig iordning inför jobbet .Ska hinna tanka oxå .Tänk vad många måsten man har :-)Jag skriver mer ikväll om invägningen (om jag hinner).Annars kommer det imån .Imån kommer det bli mycket aktivitet här hemma....... :-)Kramen

Av Jenny - 26 september 2011 07:00

God morgon !!Är det fler än jag som tycker att helgerna går alldeles för fort ? :-)Man hinner ju knappt med hälften av det man tänkt göra.Igår eftermiddag när vi fixade lite ute fick vi oss en ordentlig kalldusch !I ett förådsutrymme angränsande till garaget har det regnat in i taket , så att ena väggen och halva taket var på god väg till rötet och delvis vitt med mögel :-(Det kanske inte riktigt var vad vi behövde just nu när vi ska få klart huset innan vintern.Hoppas det ser värre ut än vad det är och att det inte hinner sprida sig till övriga garaget.Kram

Av Jenny - 25 september 2011 08:47

Söndag morgon......

Sitter och tittar ut på alla höstfärgade träd.

Älskar verkligen hösten om det inte regnar.

Vi hade en bra dag igår.

Skoshopping på Visko......20 minuter, 2 par kängor och ett parstövlar till barnen och jag och David fick en tom plånbok :-)

Maja hittade dom kängorna hon ville ha efter 2 minuter i butiken.

det kallar jag effektiv shopping.

När vi kom hem efter födelsedagsfirandet i Borås så fick jag äntligen ut mina annonser på Tradera.


Idag är det simskola för Emils del och Maja ska leka med Tuva.

I eftermiddag ska jag börja rensa i källaren......det är inget litet projekt.

Nu blir det kaffe och mys i soffan.

Bullerbyn är min stora favorit bland klassikerna.


Kramen !

Mys

Av Jenny - 24 september 2011 08:58

Nu är frukosten uppäten och nu har vi bänkat oss i soffan hela familjen.Vi ska titta på Lotta på Bråkmakargatan.Sen ska vi åka till Visko för att sko barnen.Efter det blir det en sväng till Borås för att fira Davids mormor.Ikväll ska vi testa nytt recept.Karins köttgryta :-)Kanske jag skriver ut receptet här på bloggen :-)Ha en bra dag !Kramen

Av Jenny - 23 september 2011 08:12

Välkommen underbara fredag !!!!!!Hur skönt som helst :-)Igår kväll blev det inte mycket gjort.....Hamnade i soffan med ett glas vin och min man och kollade på Robinson.Var så trött när jag la mig .Somnade med en gång.Ikväll blir det fredagsmys med familjen <3Vi ska testa ett nytt recept, lite vin och bara ta det lugnt (hoppas jag).Lite Doobido oxå kanske :-)Imån ska vi fira David mormor och köpa kängor till barnen.I år har jag bestämt mig för att fixa alla höst/vinterkläder innan vintern kommer :-)Måste få till en tur till Ullared nån dag oxå.Ha en bra dag. Kramar <3

Av Jenny - 22 september 2011 12:34

Torsdag och det doftar helg :-)Morgonen och förmiddagen har bara rusat förbi.I kväll ska det städas lite inför helgen.Fick förfrågan av ett par arbetskompisar om jag ville hänga med till Viktväktarna på tisdag.Måste verkligen hitta nåt som funkar , för som jag lever nu så äter jag ganska bra , men får ändå springa dygnet runt för art det ska hända nåt !Har ju lyckats gå ner 10 kg med vv innan jag blev gravid med Emil så jag vet att det har funkat, men både programet och jag har ju förändrats på ca 8 år.Jag får ta mig en extra funderare på detta.Någon som har några erfarenheter av Viktväktarna ??Kramen

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards