Jenny Gustafsson

Alla inlägg under april 2013

Av Jenny - 30 april 2013 07:47

God morgon gråa och blåsiga Valborg!

Och grattis Maja som har bollibompanamnsdag idag <3

Idag går jag in på dag två med min pf.
Det tuffaste är ju på förmiddagen eftersom jag går upp ganska tidigt så blir det många timmar att ta sig igenom.
Men kvällen var inga större problem.
Även idag ska jag till gymmet efter barnen är lämnade.
Det är en utmaning att träna under fastan :-)
Sen är det mycket som ska göras !

Eftersom jag och barnen ska ha gäster ikväll , så ska god mat förberedas och det blir lchfstyle .
Det ska städas och förhoppningsvis en massa jobbansökningar ska skickas.

Ingen som behöver personal ?!?!
Nähä......

Dax för "frukost".....
Kaffe och vatten :-)

Kramen

Av Jenny - 29 april 2013 19:07

Då är snart första dagen med pf avklarad och jag skulle ljuga om jag sa att det var lätt.
Kanske blev ännu värre när jag storhandlade på tom mage.

Har provat att baka lchf fröknäcke.
Nu ligger dom i ugnen för sista torkningen .
Sen är det dax för provsmakning :-)

Kramen

Av Jenny - 29 april 2013 07:47

God morgon måndag !
Ny vecka fylld med nya utmaningar, träning och god mat :-)
Igår fick jag ett riktigt ryck och började läsa på om pf (periodisk fasta ).
Och jag bestämde mig för att ge det en chans.
Så idag består "frukosten" av en stor kopp kaffe och massa vatten :-)

Det blev ingen större dramatik ang strejken ....
Inte för att vi hade blivit så hårt drabbade , men det hade garanterat slagit hårdare mit andra .
Vi hade bara fått ha maja hemma en extra dag om strejken brutit ut, men Emil hade inte märkt nåt.

Idag är det gymmet och storhandling som gäller.
Vi ska ha gäster både imån och på lördag.
Satt och letade goda recept i gårkväll , men jag blir alltid så hungrig då :-)

Nä lite mer kaffe innan träningen behöver jag nog ha :-)

Kramen

Av Jenny - 28 april 2013 07:33

Det är en kall söndag vi vaknar upp till.
David fick skrapa rutorna när han åkte till jobbet.
Jag och maja har en lugn morgon utan syskonbråk och annat tjafs som kan förekomma .

Idag är det dax för avslutning på simskolan.
Maja har bestämt att vi ska köpa avslutningsfika innan vi åker och hämtar Emil hos mormor .

Kramen

Av Jenny - 27 april 2013 20:52

Har varit hos mamma idag och fixat lite , tvättat bilar m.m
Ätit god mat som moster Prussi har lagat.
När vi kom hem blev det lite rensande av ogräs.

Nu ikväll fick vi en gäst.....

Kramen

Av Jenny - 27 april 2013 07:34

God morgon lördag !
Har precis tänt i spisen och sitter ensam i soffan med min frukost.
Väntar på att barnen ska vakna , men givetvis sover dom länge när man vill att dom ska vakna :-)

Kramen

Av Jenny - 26 april 2013 21:02

Har haft en grymt bra dag .
Fått gjort hyr mycket som helst utan att känna det minsta stress.
Städade , bakade knäckebröd och gjorde müsli på förmiddagen.
Hämtade Emil i skolan, handlade, slängde skräp och rensade i rabatterna innan David kom hem.

Till middag blev det fläskfilégratäng.
Sååå gott !!
Nu är det lets dance innan sängen.
Imån spenderar vi dagen i Mickelboda :-)

Kramen

Av Jenny - 26 april 2013 07:48

Välkommen underbara fredag <3
Vaknade med en lätt huvudvärk idag, men vad gör det när det är fredag ?
Lite kaffe , frukost och städning så försvinner den nog snart.

Igår blev det inte så mycket intervaller som jag hade planerat pga att jag fick värsta floden med näsblod när jag sprang.
Och jag som nästan aldrig får näsblod.

Emil var så glad och speedad när han kom hem igår att det knappt gick att få honom i säng.
Det roligaste var nog att han satt och berättade alla IFK s höjdpunkter för David som tycker att IFK är det värsta laget :-)
Dock inte lika kul att läsa att det blev en massa bråk efter matchen.
Så onödigt !!

Idag ska jag och maja städa och baka .
Smyg startade lite med städet igår genom att titta på när David iförd kallingar och gula diskhandskar rensade avloppen :-)
En vacker syn !
Vi ska baka knäckebröd för tredje gången denna veckan ...dom går åt i den här familjen.
Sen ska vi baka nåt gott till fikat imån hos mamma.

Och för er som är nyfikna på veckans resultat.........
Vikten -0.5 kg
Midjan -1 cm
Kanske inte ser så mycket ut, men det stora pluset är att jag känner på kroppen och kläderna att det hänt saker.
Det går helt klart åt rätt håll !

Kramen

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards