Jenny Gustafsson

Alla inlägg under juni 2013

Av Jenny - 30 juni 2013 09:33

God morgon sköna söndag !
Känns helt fantastiskt att inte behöva åka hemifrån idag.
Har varit ute och flängt åt alla håll och kanter nu i flera dagar.
Så idag blir det lång frukost med barnen, Emil ska med en kompis och titta på Elfsborg och jag ska städa.
Ikväll är det grillning som gäller.

I helgen har jag varit med Emil på Åsacupen .
Och något som jag alltid retat mig på är föräldrar som står längs planen och tror att dom ska styra matchen.
Men i helgen hamnade detta på en helt annan nivå.
Vet inte om det berodde på att det var cup.
Emils lag har tre ledare som är jätte bra och gör sitt bästa för att guida killarna genom matcherna, men när det helt plötsligt står flera föräldrar och gapar och tror att dom är tränare, så blir det väldigt jobbigt för spelarna.
Dom vet ju inte vem dom ska lyssna på.
Och speciellt på en cup där det är flera matcher i gång samtidigt och extra mycket ljud runt omkring.
Det är en sak att heja på, men att styra matchen .....NEJ!
Kanske bara är jag som tycker så här, men det är ju min åsikt.
Någon som håller med ???
Hur som helst så kokade jag inombords när vi lämnade Åsa igår.

Nä nu har jag ventilerat nog för idag..... :-)
Dags för kaffe !!!!

Dom fina blommorna fick jag av vår granne i går.
Dom är ljuvliga.

Kramen

Av Jenny - 29 juni 2013 08:18

God morgon blåsiga, gråa/soliga lördag!
Jag går fortfarande som i ett lyckorus efter gårdagens vägning.
Bara 1.1 kg till så har jag blivit kvitt mina gravkilon :-)
Det kilot tar jag nästa vecka !

Nu sitter jag och unnar mig lite riktig frukost för en gångs skull.
Keso, hallon, en skvätt grädde och min hemgjorda müsli .
Till "efterrätt "blir det kaffe :-)
Idag ska vi tillbaka till Åsacupen för att spela minst en match till .
Tyvärr är inte vädret lika fint idag som i går.
I går lyckades jag faktiskt bränna i mig lite i ansiktet.
Trodde inte jag skulle göra det med tanke på att jag har ganska mycket grundfärg och att jag satt gansk smycket i skuggan.
Första matchen är kl 10:45 om någon vill komma och titta :-)

Nu ska jag få igång Emil lite som har vaknat på fel sida idag.
Maja är för en gångs skull glad som en sol.

Kramen

Av Jenny - 28 juni 2013 18:35

Nu har jag precis kommit hem efter en lång och solig dag i Åsa.
Många mål blev det, men tyvärr åt fel håll.
Kommer förmodligen få hem en smått grinig son om en stund.
Jag och maja har satt oss på altanen med något gott att dricka och ska snart tända grillen .
Laddar upp batterierna inför ytterligare en dag i Åsa imån.

Kramen

Av Jenny - 28 juni 2013 08:39

Vilken morgon !
Hade planerar att göra en go matsäck som vi ska ha med oss till Åsa , men vad händer då ?!?!
Strömavbrott !!!!!
Hatar när den kommer och går...
Lyckades göra en kopp kaffe till min frukost och några halvkokta ägg som jag ska ha med.
Kan bli en spännande morgon.

Men en sak har jag kunnat göra.
Vägningen för denna veckan är gjort och det hårda slitet med kost och träning har visats sig ge bra resultat.
-2.2 kg :-)
Nu är det bara att fortsätta på samma bana.

Kramen

Av Jenny - 27 juni 2013 07:40

God morgon trotsiga torsdags morgon !
Hur länge håller en femårstrots i sig igentligen ?
Det har varit till och från ganska länge nu tycker jag och nu har det ökat ordentligt.
Det frestar på tålamodet....
Har inget minne av att det var sååå jobbigt när Emil var liten.

När jag har lämnat den lilla trotsiga fröken på dagis så ska jag och Emil ha en mamma och son dag.
Vi ska kolla på sommarlov, åka en sväng till gymmet och förbereda matsäck inför morgondagen då det är dag ett på Åsacupen.

Kramen

Av Jenny - 26 juni 2013 07:38

God morgon gråa onsdag !
Det har varit en konstig natt.
Jag har drömt en massa konstigt , sovit dåligt men ändå bara varit uppe en gång.
Så idag vaknade jag med en trött hjärna och en mör kropp.
Den möra kroppen skaffade jag på gymmet igår.
Jag var helt ensam i över en timma , så det var bara att köra järnet .
Rumpa, lår och bröstmusklerna säger aj av minsta rörelse idag :-)
En skön känsla !

Nu är det en stor kopp kaffe som gäller till frukost, sen lämna maja på dagis innan bilen automatiskt styr mot gymmet :-)

Kramen

Av Jenny - 25 juni 2013 07:40

God morgon soliga tisdag !
Efter en katastrofkväll och en risig natt vaknar jag upp till en solig dag och en ömmande fot :-(
Igår gav jag min lilla fot en chans på gymmet och det kändes jätte bra, så därför blev det en koggingrunda med maja medans Emil tränade fotboll.
Kanske skulle hoppat över det sista passet......
Det känns som om en massa nerver som ilar till ibland och speciellt på morgon och kväll.
Undrar vad det kan vara...

Idag ska Maja till dagis för första gången på en och en halv vecka.
Trod det skulle bli värre att få upp henne, men det gick som en dans.
Det är ju inte långt kvar så går hon oxå på lite sommarlov.

När David vaknar efter sitt nattpass, så drar jag till gymmet !
Dock ingen konditionsträning idag för att spara foten lite.
Igår satte jag upp ett nytt delmål för min viktnedgång .
Den 25/7 ska jag ha gått ner fyra kilo till !!!!!!!


Nu blir det lite mer kaffe innan maja ska göra sig redo.
Kör dag två på pf denna veckan.

Har länge letat efter en pulsklocka, och nu har jag äntligen hittat den och till ett lägre pris.
Får nog suga lite på den karamellen :-)

Kramen

Av Jenny - 22 juni 2013 23:51

Ikväll har vi firat vår extra midsommar med härliga familjen Kjellgren.
Vi hade väldig tur med vädret ....lite regn....lite blåst .
Men vi klädde in altanen med presenning .
Nu sitter vi och kramar ur det sista ur kvällen .
Eldar lite i korgen , ljus , ost och kex får avsluta kvällen på altanen.

Kramen

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards