Jenny Gustafsson

Alla inlägg under november 2013

Av Jenny - 30 november 2013 13:55

En härlig start på helgen....
I går gick vi en ordentlig runda runt gamla stan , Slussen m.m
Kom lite väl långt bort så vi blev tvungna att ta taxi tillbax för att hinna till middagen :-)

I dag har vi traskat runt i stan ....fastnade i gallerian.
Nu har vi ätit rökta räkor till lunch.

Gårdagens lunch

Är det tjejhelg så är det....
Klart man måste fixa naglarna :-)

Av Jenny - 29 november 2013 05:16

God morgon underbara fredag !
Känns ju inte allt konstigt att gå upp så här tidigt .
Men det är det värt .
Idag drar vi iväg till Stockholm ......jag och mamma :-)
Har bara ett litet problem som måste lösas först.....
Jag får inte igen väskan !!!!!
Och ändå har jag packat lite jämfört med vad jag brukar.
Somnade inte innan David kom hem inatt ...typ två.
Får nog bli en liten powernap på tåget.

Det var väldigt lugnt här hemma igår....bara jag och Emil hemma.
Det är inte ofta det händer.

Nu är det bara att väcka Emil , pressa igen väskan, vänta på mamma och hoppas på en bra helg ;-)

Kramen

Av Jenny - 28 november 2013 07:45

God morgon fina torsdagsmorgon !
Nu är den klara himlen tillbax.
Det har varit kallt och blåsigt inatt.
Jag har legat och frusit hela natten och till och med vaknar av att jag fryser.
Hua !
Men nu är brasan tänd och jag sitter och kramar min varma temugg.

Maja ville så gärna att vi skulle ta fram ljusstakarna innan hon åker till farmor och farfar idag, så igår efter dagis var det bara att börja kånka upp stakar och pynt i från källaren.
Älskar verkligen när alla julgrejer kommer på plats.
Det är som om ett lugn infinner sig i huset.
Efter allt pyntande så fick jag ett litet ryck att jag skulle prova ett nytt recept.
Det fick bli fröbröd i långpanna.
Men jag vet inte om jag är en fan av brödkryddor.
I övrigt blev det gott.
Okej konsistens för att vara lchfbröd.

Idag blir det städning , packning och köra barn för hela slanten.
Tre väskor ska packas.....Maja åker till Varberg idag, Emil åker dit imån och imån åker jag äntligen till Stockholm !
Lite vila ska oxå klämmas in, för jag känner mig forfarande lite sliten.

Ett litet tips !
Att gå ut och hämta ved med nymålade naglar är inget jag rekommenderar !
Jag testade detta igår och nu har jag dekorerade naglar med barkbös :-)

Nu blir det lite mer te innan barnen ska iväg.
Kramen

Lite suddig bild kanske.....

Av Jenny - 27 november 2013 07:48

God morgon !
Vilken skillnad på vädret jämfört med tex igår.
Inte lika upplyftande direkt.
Men det är väl lika bra att vänja sig för det verkar bli milt, regnigt och blåsigt dom kommande dagarna.
Känns väl så där inför första advent.

Igår var en konstig dag.......
Det började med att jag inte fick till träningen för fem öre.
Kroppen kändes tung och trött och jag blev skit förbannad när det inte gick.
Bakade lite pepparkakor, men inte ens där fanns känslan av glädje.
Julpyssel och fika på Majas dagis var en mysig stund.
Meningen var att jag och barnen skulle baka färdigt pepparkakorna när vi kom hem, men dom gjorde varsin och försvann ut :-)
Efter middagen fick jag värsta yrsel anfallet .
Brukar få det om jag reser mig upp, men nu ville det inte släppa.
Obehagligt att känna att jag nästan ska tuppa av när jag är ensam hemma med barnen.
Men barnen var hjälpsamma och förstående så det löste sig ganska bra.
Inatt har jag sovit som en stock, men är fortfarande trött .
Har så mycket som jag skulle behöva göra denna veckan, men även fram till jul.
Men jag orkar inte !

Idag blir det en promenad och inget gym.
Maja har bestämt att vi ska ta fran ljusstakarna ikväll efter som hon åker till farmor och farfar imån och hon vill absolut inte missa detta.
Hon tror att jag ska ge henne fel ljusstake om hon inte är hemma :-)

Ta hand om er !
Kramen

Av Jenny - 26 november 2013 07:42

God morgon vackra tisdag !
Nu är fastan äntligen över för detta dygnet och jag ska strax avnjuta en god frukost innan det blir träning .
Maja beställde tomte gröt till frukost, så igår stod jag och kokade gröt i stora lass innan jag åkte till gymmet för att sitta i receptionen.

Usch vad jag har frusit inatt !
Trots att jag haft två varma katter nära mig.

Efter som David var så fast besluten om jag hade missat något i förra pepparkaksdegen, så är det nu upp till bevis.
I går ställde han sig och gjorde en egen deg.
Ska tilläggas att jag aldrig sett honom ens komma i närheten av degnaskinen under våra snart 17 år.
Så i eftermiddag blir det ett nytt försök med pepparkaksbak för mig och barnen.

Nu blir det efterlängtad frukost och kaffe !

Kramen

Av Jenny - 25 november 2013 07:49

God morgon fina måndag !
Idag hoppas jag på en betydligt bättre dag än i går känslomässigt.
Dagen har iallafall börjat ganska okej med fasta, kaffe framför brasan och en fin himmel utanför fönstret.
Det är dags för storhandling idag, så jag sitter och skriver det sista på listan.
Ska även göra ett nytt försök med en ny pepparkaksdeg idag.
Måste även börja planera packningen inför helgen.
Märks det att jag är mycket för planering ? :-)

Tycker det är fint när det är sol och frost på morgonen.
Det blir lite stämning .
Men det är smått deprimerande att se på prognosen att fet ska bli ca 10 grader senare i veckan .

Kramen

Av Jenny - 24 november 2013 09:59

Ha ha ha....
Kul att skriva en rubrik , men sen glömma skriva om ämnet.
Skrev ju u förra rubriken "en månad kvar".
Idag är det exakt en månad kvar till julafton .
Och jag har typ bara köpt tre julklappar !
Hur ska detta sluta ?!?

Kramen

Av Jenny - 24 november 2013 09:56

God morgon sköna söndag !
Ännu en dag med sovmorgon :-)
Sitter och äter frukost och solens strålar värmer genom köksfönstret.
Väntar på att barnen ska bli klara så vi kan åka till mamma för att dricka kaffe och hämta en väska .
Hoppas att solen fortfarande är framme när vi kommer hem, så kanske det kan bli lite fix i trädgården.

Kramen

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards