Jenny Gustafsson

Alla inlägg under juni 2013

Av Jenny - 15 juni 2013 08:54

Äntligen fick jag vakna upp till en solig dag igen.
En aning blåsigt, men solen skiner :-)
Fick en ganska jobbig start på dagen.....
Maja skrek klockan kvart i sju, och när jag kom in till henne så rann det blod i hennes ansikte .
Hon har en ful ovana att pilla sig inäsan och då blöder hon lätt näsblod.
Fick henne inte att somna om trots att hon hade behövt.
Lät henne titta på bolli en stund medans jag la mig i sängen en stund till.
Tog ca fem sekunder så satt hon och sjöng, frågade när det skulle bli frukost m.m
Det är en utmaning att hålla två barn lugna när David har jobbat sent, för ber man dom att vara tysta så blir det oftast värre.

Men nu har jag fått i mig lite av favorit frukosten och har nu börjat med kaffet.
Emil sitter och laddar inför fotbollensdag idag.

Igår hade jag och barnen middagsgäster.
Mamma, Sanna och Stephen.
Det blev en god, högljud, pratig, men trevlig middag :-)
Barnen höll låda !
Ikväll ser jag fram emot en härlig kväll med min lilla familj.

Kramen

Ps. Efter att ha ökat till 35 kg i marklyft i går, så har jag en go träningsvärk i ryggen :-)

Av Jenny - 14 juni 2013 09:10

Vaknade helt utvilad idag när maja väckte mig vid åtta.
Underbart !
Nu har jag och barnen knött ner oss i soffan för att titta på sommarlov.
En stor kopp kaffe och en liten god bulle :-)

Idag ska det städas och handlas lite inför kvällen.
Ikväll vankas det besök från Mickelboda och Sveriges baksida :-)
Annars får det bli en ganska lugn kväll eftersom Emil ska vara med på fotbollensdag imån.

Igår fick jag nog !
Jag har hållet mig ifrån gymmet ett tag nu pga att jag har en förkylning som kommer och går.
Tänkte att om jag höll mig lugn så kanske den skulle försvinna, men nä !
Så igår tröttnade jag....
Jag åkte till gymmet och körde järnet ii en timma, och det varunderbart !
Är mest snuvig och hes på kvällen/morgonen, men på dagarna nästan ingenting.

Nu myser vi inne i stugvärmen medans regnet smattrar på fönstrena :-)

Kramen

Av Jenny - 13 juni 2013 07:41

God morgon regniga torsdag !
I morse när jag vaknade så kände jag mig grymt uttråkad och rastlös innan jag ens ätit frukost.
Det är verkligen ingen bra start på dagen.
Jag längtar tills jag kan börja träna igen.
Jag skulle säkert kunna träna nu, men jag är lite feg när det gäller träning och förkylningar.
Vill ju inte att det ska bryta ut nåt värre.
Nu är det bara lite nästäppa morgon och kväll.
Kanske får dra igång nåt projekt här hemma, för att fördriva tiden lite.
Det var ju inte så här vi skulle starta sommarlovet !

Nu har jag ätit lite god frukost.
Färska jordgubbar har verkligen blivit ett måste för mig.
Såååå gott !!

Hoppas ni får en bra dag !
Kramen

Av Jenny - 12 juni 2013 22:29

Oj oj oj !!
Nu är jag riktigt nöjd med mig själv.
Har på barnens begäran stått och bakat kanelbullar och jag har inte ätit nån :-)
Istället mumsade jag på lite färska bär och grädde .

Dröm sött.....för det ska jag göra :-)

Oj glömde ju en sak !
Min stora kille va och klippte sig idag .
Han blev så fin !

Kramen

Av Jenny - 12 juni 2013 07:58

God morgon mulna onsdag !
Fick för mig att det skulle vara sol när jag vaknade, men tji fick jag:-)
Nu har jag äntligen haft en lugn natt utan gap och skrik.
Min hals är mycket bättre, men näsan rinner och jag har fått ont i mitt högra käkfäste.
Hur lyckas man få ont där utan att ha åkt på en smäll ?!?!

Har fått i mig lite frukost och snart ska jag köra maja till dagis innan det blir kaffe och soffmys med Emil framför sommarlovsmorgon.
Hoppas det inte börjar regna , för jag ser fram emot en promenad utan regn.

Kramen

Av Jenny - 11 juni 2013 20:37

Då har vi klarat av årets sommarfest på dagis och Emil kom precis hem efter att ha sopat banan med Fritsla .
2-7 till HUS och Emil gjorde två av dom!
En bra avslutning innan sommaren :-)
Maja och hennes kompisar sjöng jätte bra som vanligt , men det är lite skrämmande tanke att nästa år är det Majas sista sommarfest på dagis .
Nu är maja nattad och sonen utfodrad och jag laddar för fullt inför finalen av biggest loser.
Jag kommer vara en glad och stolt mamma när jag går och lägger sig ikväll :-)

Hoppas jag vaknar utvilad och fri från alla förkylningsbaciller imån !

Kramen

Av Jenny - 11 juni 2013 17:24

Maja gjorde sig extra fin inför sommarfesten på dagis :-)

Av Jenny - 11 juni 2013 07:36

Idag är det verkligen ingen god morgon ....
Både Emil och maja har varit vakna till och från mellan 3 och halv sex inatt.
Och dessutom verkar det som om jag har tagit över Emils förkylning då han är på bättringsvägen.
Och jag som skulle dra igång med ett tufft träningspass på gymmet idag :-(
Nu får jag väl nöja mig med en promenad och lite styrka hemma .
Men först ska maja till dagis och jag behöver lite vila och mycket kaffe.
Hur kunde det bli så här när jag planerat att köra hårt fram till midsommar ?!?!
Emil ska ha en kompis hemma hela dagen.
Killarna ska ladda inför sista matchen innan sommaruppehållet.
Hoppas att Emil blir ännu bättre under dagen så han orkar med.
Han har haft turen att inte vara "dålig" utan bara lite täppt i näsan.

Hoppas ni får en bra dag i solen !

Kramen

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards