Jenny Gustafsson

Alla inlägg under maj 2010

Av Jenny - 31 maj 2010 12:55

Hej igen !

 

En liten tupplur på maten hade suttit fint eller en balja kaffe.

Tyvärr är det väl inget av alternativen som passar just nu :)

Nu är det fullt ös i två timmar till innan jag får gå hem.

Det är ju månadsavslut idag,

men peppar peppar det har varit ganska lugnt än så länge !

Kanske inte ska säga så :)

Hatar när det dyker upp problem en sån här dag när man vet att det måste vara löst innan man går hem.

Hoppas verkligen att telefonen håller sig lung nu tills jag ska gå hem.

 

Ha det så bra !

 

Kramar Jenny

Av Jenny - 31 maj 2010 08:27

God morgon mina vänner !

Idag är det måndag igen.

Dagen då jag flyttar tillbaka till växeln, men får ta med mig mitt faktureringsarbete.

Detta var precis det som jag inte ville skulle hända, men vi får väl se vad som händer.

 

Imorse gjorde jag ett tappert försökt med att äta Nutrilett till frukost bara för att få ner kalorimängden.

Det smakade skiiiit och jag är redan hungrig :)

Dagens cykling är redan avklarad och i eftermiddag blir det löpning.

Hård körning denna veckan för att få igång förbränningen lite extra.

 

I lördags gick jag Tappa varvet.

Resultatet av den milen blev.....20043 steg.....träningsvärk iryggen och mycket tjejsnack !

Dagen avslutade jag med mysig grillning med min familj i svärföräldrarnas stuga.

 

Imorgon är det min lediga dag och Emil ska på utflykt med 6-åringarna med matsäck och hela kittet.

Han ser så fram emot det !!

Det blir ett ypperligt tillfälle för mig och Maja att ta en långpromenad för att jobba på stegmängden.

Det ska ju bli kanonväder i stortsett hela veckan om man får tro GP.

Bäst att kolla YR innan man tjoar allt för mycket kanske :)

 

Hoppas ni får en underbar dag i solen !

 

P.s Birgitta: det var kul att se dig i lördags.

Nästa år tycker jag du tar med dig dina systrar och går tappavandringen :)

 

Kramar Jenny   

Av Jenny - 30 maj 2010 17:39

   


Lite blandade bilder !

Dom två första är från vår trädgård och den sista är min goa lilla Maja    .


Jag återkommer imorgon mera om vad som har hänt i helgen.

Hoppas ni får en bra kväll !

 

Kramar Jenny

Av Jenny - 28 maj 2010 15:44

Hej igen !

 

Nu är det snart hemgång !

Äntligen får man väl säga.

Hade hoppats på att få vara ute lite med barnen när jag kommer hem , men vädergudarna håller inte riktigt med mig.

Skönt att gå hem en fredag och veta att skrivbordet är tomt :)

 

En liten påminnelse !

Mors dag på söndag :)

 

Hoppas ni får en underbar helg !

 

Kramar Jenny  

Av Jenny - 28 maj 2010 08:31

God morgon mina vänner !

 

Snuttefilten är återfunnen.

Men jag tänker inte säga var den fanns :)

 

Idag är det äntligen fredag igen !

Solen skiner och jag hade ett grymt bra löppass igår !

Åhh vad bra det gick !

Heja mig :)

 

Idag blir det att ladda inför morgondagen.

Tappavarvet !

Hoppas bara att det blir så bra väder som dom har sagt.

 

Min lilla tjej har börjat bli stor.

Maja kissade på pottan för andra gången......kanske detta var starten......

Hoppas hon har börjat förstå vad hon ska göra.

 

Hoppas ni får en underbar helg !

 

Kramar Jenny   

Av Jenny - 27 maj 2010 07:46

God morgon mina vänner !

Härligt att starta dagen med sooool !

 

Av någon oförklarlig anledning så har saker börjat försvinna !

I helgen skulle jag ha min usb kabel till kameran för att föra över alla mina bilder, men den var puts väck.

Det retliga är att jag precis har städat i det rummet där jag har haft kabeln, men den finns ingenstans.

Och igår när Maja skulle lägga sig.........snutten BORTA !

Finns ingenstans den heller.

Har letat igenom hela huset....iträdgården....utanför dagis, men utan resultat och när jag skulle fråga på dagis om den kanske fanns kvar där någonstans så glömde jag givetvis av att fråga !

Jag blir knäpp !!!!!

 

Ikväll får jag offra mitt favvo program på tv :(

Jag måste ut och springa (om det inte regnar) !

Det är inte det samma att sitta på en träningscykel som jag gör varje morgon och ibland på kvällarna för att få ihop mina steg.

Nu har stegsnittet per dag sjunkit ganska mycket denna veckan så nu får jag gasa på.

Men med tanke på att jag ska gå en mil på lördag på "Tappavarvet" så kanske jag klarar mig ändå.

 

Idag när ajg kom till jobbet så låg det en kul överraskning på mitt skrivbord.

För ett tag sedan fick vi prova ut jackor färg och storlek.

Det var ett ganska svårt val INTE :)

Det blev ju en röd.

Vi hade Knall orange, snorgrön beige och röd att välja på.

Var lite rädd att det skulle bli en jätte logga på ryggen eller bröstet, men det blev en liten diskret längst ner på ärmen.

Ett stort plus till den som valde det stället :)

 

Men det absolut största primära problemet just nu är......

JAG HAR GLÖMT MIN YOGHURT HEMMA !!!!!

Katastrof, men det löser sig säkert.

Det är ju torsdagsfika idag så jag kanske får i mig något litet som inte har allt för många kalorier :)

 

Hoppas ni får en bra dag !

 

Kramar Jenny   

Av Jenny - 26 maj 2010 12:39

Hej mina vänner !

 

Idag började jag dagen med att stessa och jag kommer förmodligen att avsluta den på samma sätt.

När jag väl kom till jobbet så kände jag mig anklagad utan grunder och det gjorde mig så fruktansvärt irriterad.

Och irritation och stress är ingen bra kombination.

 

Idag när jag kommer hem är det badning av mina små lortgrisar :)

Sen får det bli lite träningscykling framför tv:n så jag kommer upp imina 10000 steg idag.

Jätte bra att titta på Biggest Loser samtidigt som man själv försöker bränna lite kcal :)

Blev inte så många steg igår så jag får väl ta igen det idag.

 

Hoppas ni får en bra eftermiddag !

 

Kramar Jenny   

Av Jenny - 25 maj 2010 14:26

Hej igen !

 

Var på utvecklingsamtal iförmiddags för Emil.

Det var bara fina ord jag fick höra om honom och det glädjer mig.

 

Statusen på potträningen = katastrof :)

Så fort hon har trosor på sig så kniper hon igen tills hon inte kan hålla sig längre och kissar på golvet.

Det spelar ingen roll hur många gånger jag sätter henne på pottan.

Det kommer ändå på golvet.

Det var lättare att potträna Emil för då gick jag fortfarande hemma och hade typ all tid i världen, men nu när man jobbar nästan hela dagarna så blir det inte så mycket tid över.

Hoppas att det ger sig snart.

 

Ska snart åka och hämta Emil som är och leker hos en kompis.

Sen är det storhandling som gäller.

 

Ha det så bra !

 

Kramar Jenny

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards