Jenny Gustafsson

Alla inlägg under oktober 2013

Av Jenny - 29 oktober 2013 08:24

God morgon blåsiga tisdag !
Det var väl inte så mycket till storm direkt.
Tycker nästan att det blåser mera nu :-)
Det blev en mysig kväll framför tvn med mina små.
Ända tills strömmen var borta i 10 minuter mitt ii favvoprogrammet.
Vi satt uppe och hade det hur mysigt som helst tills kl var 23:30.
Klockan kanske gick lite väl fort igår :-)

Men idag är en ny dag......
Jag har verkligen fått en lugn start på dagen.
Hela familjen sover än och jagar hunnit äta frukost och ska snart ge mig in på kaffet.
Mycket ska hinnas med idag.
Eftersom hemmet inte har fått den omvårdnad som det borde under dom senaste veckorna så får det bli lite städning, det ska packas, kattvakt fixas och jag ska träna .
Gjorde 100 squats i går på gymmet med 15 kg extra tyngd och det känns verkligen i rumpan idag :-)
Go känsla !

Nu blir det kaffe och skriva packningslista :-)

Ha en fin dag !
Kramen

Av Jenny - 28 oktober 2013 18:51

Började dagen med sovmorgon och frukostmys med familjen.
Fick gjort lite nytta som att ringa arbetsförmedlingen och att betala räkningar .
Sen åkte jag och maja till Willys för att fylla på kyl, frys och skafferi samt att bunkra lite ljus inför den kommande stormen.
Än så länge tycker jag att det regnar mer, men det är ju ingen oroväckande blåst.
Men för att hålla barnen lugna så har vi tänt massa ljus och burit in ved ifall strömmen skulle gå.
David är väldigt nöjd med att jobba inatt :-)
Hoppas vinden ger med sig tills på onsdag.......

Kramen

Av Jenny - 27 oktober 2013 06:44

Då är det äntligen dagen D !
Var något orolig igår kväll med tanke på att man skulle vrida tillbax klockan inatt, så jag lånade mammas "riktiga" väckarklocka och ställde både telefonen och klockan.
Tur för mig att telefonen ställde om sig själv, för mammas klocka ringde inte alls :-)

Igår lämnade jag familjen i Varberg för att åka hem och plugga i lugn och ro.
Många frågetecken rätades ut vilket är väldigt skönt.
Var hos mamma och Sanna ....
Provtränade Sanna och blev bjuden på en god middag innan jag åkte hem för att läsa det sista.

Nu sitter jag med en hel kanna kaffe och tokläser det sista .
Det känns skönt att även om jag skulle misslyckas idag ( vilket jag inte gör) så har jag gett allt .
Jag hade verkligen inte kunnat läsa mer, men kanske varit lite mindre trög....

Dax att sätta punkt för denna utbildningen !

Kramen

Sista rycket !

Av Jenny - 25 oktober 2013 09:14

Usch vilken kväll jag hade igår !
Skulle provträna mamma vilket var en upplevelse :-)
Men när jag var på väg till henne började det göra sjukt ont i ena örat .
Detta höll i sig hela kvällen .
Inte ens dubbla alvedon hjälpte.
Idag känns det bara till och från, men inte alls som igår.

Däremot har jag en annan värk som tagit över idag....
Träningsvärk !
Det känns att jag blev pressad att göra 15 breda armhävningar :-)

Fredag lika med vägning....
Dagens resultat blev -0.2 kg.
Börjar närma mig en väldigt magisk gräns nu :-)

Idag blir det plugg , plugg, plugg som gäller fram tills vi åker till svärföräldrarna.

Kramen

Väldigt peppande kommentar på min träning :-)
Tack Henrik !

Nu är jag på upploppet och snart är pluggandet över :-)

Av Jenny - 24 oktober 2013 07:39

God morgon stormiga torsdag !
Oj vad det har blåst och regnat inatt.
Ett tag var jag lite orolig för studsmattan, men jag tror att den har klarat sig.
Har inte hört nåt brak iallafall :-)
Denna natten har jag spenderat mestadels sittandes i sängen.
En liten ret/slemhosta kom till mig och vägrade försvinna .
I övrigt är jag pigg och laddad inför första passet med Henrik på ca tre veckor.
Det ska bli så skönt att få trötta ut kroppen och inte hjärnan för en gångs skull :-)
Resten av dagen är vigd åt att plugga tills jag ska till mamma ikväll och köra ett provpass.

Lite kaffe hinner man alltid med innan det är dax att göra sig i ordning !

Kramen

Av Jenny - 23 oktober 2013 07:48

God morgongråa onsdag !
Sovit som en stock för andra natten irad och känner mig pigg och utvilad för en gångs skull.

Igår kväll gick jag runt som i ett lyckorus.
Jag planerade och höll i min första provträning med en person jag aldrig hade träffat .
Jag var jätte nöjd och gjorde inga direkta missar.
Men det bästa av allt var nog att kunden var trött, svettig och nöjd :-)
Han sa till och med att om jag gör den praktiska delen på provet så här bra, så blir det absolut inga problem.
Det värmde !!!!

David fick äran att gå på föräldramötet i Emils klass i går.
Det har aldrig varit några som helst problem i den klassen och jag visste sen innan att dom har en go sammanhållning, men efter igår vet jag att det är en underbar klass där eleverna verkligen bryr sig om varandra.
Under mötet berättades det om ett specifikt fall som jag inte tänker skriva om här, men det var rörande att höra om det.

Idag ska jag ha två provträningar .
Det första är hemma vilket kan bli en stor utmaning efter som jag inte har tillgång till så mycket .
Men med pinnen i högsta hugg och ett löpband som längtar efter att få bli användt så ska jag nog lyckas trötta ut kunden som i detta fallet är David :-)
I eftermiddag blir det ett pass på gymmet .

I går kväll fick jag nog av min förkylning och bestämde mig för att boka ett pass med min pt.
Jag har ju knappt rört på mig på snart tre veckor så det ska bli otroligt skönt att komma i gång igen.

Snart dax att köra Emil till skolan, men först en skvätt kaffe till :-)

Kramen

Av Jenny - 22 oktober 2013 07:45

God morgon regniga tisdag !
Börjar tröttna på allt detta regnande, men samtidigt är det bra .
För då behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag inte hinner vara ute så mycket.
Idag känner jag mig ännu lite piggare, men är vansinnigt trött på allt snörvlande .
Och dessutom är jag tok nervös idag.
Jag ska hålla i min första provträning med en person som jag aldrig har träffat .
Har ju som bekant väldigt höga krav på mig själv .
I övrigt är mitt liv ganska enformigt just nu.....
Det är jag och maja hemma idag oxå.
Och även idag blir det en massa pluggande.

Kramen

Igår morse såg jag dessa tre älgarna från köksfönstret :-)

Av Jenny - 21 oktober 2013 07:39

God morgon regniga måndag !
Shit vilket busväder man vaknar upp till idag.
Regn, blåst och lite åska.
En sån här dag känns det ganska bra att kunna sitta hemma och kura framför spisen :-)
Hade varit ännu bättre om alla hade varit friska, men snart så.......
Skönt att hela familjen har fått sova ordentligt.
Maja sover forfarande.
Jag känner mig faktiskt piggare idag, även om det inte låter så på min röst :-)
Det får bli vitaminboost idag.

Idag är första dagen på egenstudier/hemarbete veckan .
Med tanke på hur jag mår så är jag tacksam att jag inte har någon provträning idag.
Så denna dagen vigs åt pluggande och mys med maja.
Tyvärr ingen egenträning idag :-(

Hoppas ni får en bra dag i höstrusket <3

Kramen

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards