Jenny Gustafsson

Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av Jenny - 11 augusti 2010 17:00

Hej igen !

Har en så kallad tänkar dag idag.

När jag sitter på jobbet och det är ganska lugnt som det har varit hittills så har man ju ganska mycket tid att fundera .

Och idag går funderingarna mycket kring att underlätta i vardagen, planering för mat och träning m.m

En sak som jag länge "tänkt" att jag ska göra är att fixa mitt abonnemang till mobilen så att jag får billigare mobilsurf.

Och detta skulle då innebära att jag kan bla blogga kolla fb m.m i mobilen istället för att sitta och svära åt datorn som nästan aldrig fungerar (mer än i Åre då den fungerade hur bra som helst).

 

En förbättring som redan har trätt i kraft är ju den nya tvättmaskinen.

Nu behöver jag inte springa ner i tvättstugan flera ggr för att kolla om den funkar.

 

Varför kan man inte få bestämma själv hur många timmar ens dygn ska vara ?

Det hade varit vääääldigt bra !

Det är svårt att inse att man inte hinner med allt som man hade planerat.

Att man kan sjuta upp vissa saker till senare utan att det gör något.

Jag är en sådan person som planerar in det mesta på dom dagarna då jag är ledig utan att fatta att jag kommer inte klara av att fixa allt på den tiden.

Måste lära mig detta !

Ibland kan det gå ganska bra , men inte alltid.

 

Tänk vad lite semester kan göra för tankeverksamheten :-)

Borde ta semester lite oftare.....

 

När det gäller träningen och maten....

Träningen har börjat bra !

Löpning 4,9 km både i måndags och i går plus situps och armhävningar.

Igår gick jag dessutom en powerwalk på 50 minuter innan frukost.

Men idag får jag betala för detta.

Vilken träningsvärk jag har idag.

Skulle hjälpa Maja på toa inatt när hon vaknade.

Försökte sätta mig på huk.....AJJJJJJ vad ont dte gjorde.

Och när jag väl kom ner så kom jag knappt upp igen :)

Maten börjar ta sig, men det är lite trixigt när man är en godis gris.

 

Nä nu har jag väl skrivit av mig det mesta som jag tänkt på nder dagen :)

 

Snart promenix !

 

Kramar Jenny

Av Jenny - 11 augusti 2010 07:36

God morgon mina vänner !

Idag hade jag min lediga dag, men vart tog den vägen ?

Började dagen med en powerwalk med Ronnis.

Fortsatte med att måla huset som jag trodde skulle bli klart igår , men inte då !

Nu är den nästan bara det trixiga kvar.

På eftermiddagen kände jag mig vääääldigt manad att ge mig ut på en löparrunda.

Och den rundan känner jag verkligen av idag :)

Maja somnade för en gångsskull tidigt igår så jag fick en liten lugn stund efter som David var och kollade på fotboll.

Fick gjort mycket men endå käns det som om tisdagsdygnet skulle haft minst tolv timmar till.

 

Efter jobbet idag blir det en powerwalk.

Hoppas att det inte regnar all för mycket.

Men det ser mörkt ut :)

 

Hoppas ni får en bra dag !

 

Kramar Jenny   

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards