Jenny Gustafsson

Alla inlägg under augusti 2011

Av Jenny - 31 augusti 2011 16:59

  

Vi firar Davids 20 årsdag på Öland !

Detta är 14 år sedan :-)

 

  Detta är sju år sedan.....

David , jag och Emil på Åreskutan.

 

Tänk va tiden går.....

Men för att komma tillbax till nutiden.....

Idag har jag varit sjukt effektiv !

Jag har bakat bullar och bröd, städat huset och klippt halva gräsmattan.

Jag och Maja skulle hämta Emil vid bussen......tror du jag blev förvånad när bussen bara dundrar förbi oss och jag ser Emil sitta längst fram på bussen !?

Som tur är så vänder alltid den bussen en liten bit här ifrån, så jag visste att jag hade en chans till att få bussen att stanna :-)

Förklaringen var att alla barnen hade sagt att dom skulle av i Almered.....vilket då inte var sant :-)

Nu ska jag plocka upp Maja ur badkaret och sen ska vi få något imagen.

Har verkligen ingen energi kvar till att laga nåt avanserat, så idag blir det nog mackor.

 

Tips om en bra bok....

  

Hur fängslande och bra som helst !

 

Kramen   

Av Jenny - 31 augusti 2011 07:29

God morgon !

Onsdag morgon är lika med att hela familjen ska sova minst till åtta med tanke på att Emil börjar 10:20, men något gick fel.

Maja väckte mig kvart i sju !!!

Men det kan finnas fördelar med att komma upp tidigt oxå.....

Man kan vakna upp till en ljusblå himmel, vilket vi inte har varit bortskämda med det sista.

Och man får gjort en massa.

Hoppas på att gräsmattan torkar upp ganska snart så den blir klippt.

Tyvärr verkar det inte som om vedleveransen kommer idag heller.

En envis leverantör som promt måste leverera snustorr ved.

Det är ju inte så att den kan ligga och torka i vårt vedskjul eller ????

Nu ska jag göra frukost till barnen och sen ska jag bege mig ut på en promenad.

Kroppen är ganska sliten efter allt löpande det sista, så det får bli en avslappnande promenad :-)

 

Kram   

Av Jenny - 30 augusti 2011 06:58

Åhh va mina ögonlock är tunga idag !!Måste vara detta gråa och regniga vädret.Jag gav mig ut på en liten runda igår för att ladda lite positiv energi.Ska bli skönt med en ledig dag imån.Igår hade jag upplärning med en ny tjej , så därför han jag inte skriva på morgonen.Idag är det skolfotografering....Hoppas att inte Emil har någon mjölkmustasch i år :-)Önskar mamma lycka till på jobbet idag .

Av Jenny - 28 augusti 2011 08:44

Ja då var det gjort !

Efter en och en halvtimmas väntande i totalt ösregn så fick jag äntligen springa midnattsloppet.

Men va folk det var och vattenpölar oxå för den delen :-)

Jag var dyngsur redan innan jag började springa.

Tyvärr klarade jag inte den tiden som jag hade som mål.

Tiden blev bara 1:04......

Räkna med att jag står på startlinjen för Midnattsloppet 2012 !!

Och jag vill speciellt tacka Pelle.....både för liften och för det trevliga sällskapet i regnet :-)

Innan jag la huvudet på kudden vid 01:30 så bad jag en stilla bön att barnen skulle sova länge idag, men nånstans måste jag sagt något galet.

För Maja vaknade kvart i sju och Emil klockan sju !!!!!

Det kommer bli en trött mamma som styr kosan mot första simskolan i Sandared i dag.

 

Kramar Jenny   

Av Jenny - 27 augusti 2011 16:12

Nu är det fyra timmar och en kvart tills jag ska åka .Skulle plocka ihop mina löparkläder och upptäcker att dom är borta ...Frågade David...ehhh dom är i tvättmasinen !!!Åh va trött jag blev.Måtte dom torka fort :-)Jag hoppas verkligen att regnet upphör, annars kommer det bli väldigt tungt.Ha en bra kväll Kram

Av Jenny - 26 augusti 2011 07:36

God morgon underbara fredag Äntligen är det fredag igen och jag jobbar bara till två idag !Kunde inte hålla mig från vågen i morse och till min förvåning......-0.7 kg och då är veckan inte slut än .Detta betyder att jag springer lättare imån på Midnattsloppet.Börjar faktiskt bli lite pirrig inför löpningen .Men det ska bli otroligt häftigt att göra det och att förhoppningsvis få ett bra resultat som ett kvitto på all den träningen som jag har tagit mig igenom.Men först och främst så går mina tankar till C-G som idag ska få resultatet på åtta veckors tuff behandling mot sin cancer.Jag håller tummarna !!!!Kramar Jenny 

Av Jenny - 25 augusti 2011 07:53

Lite sen till jobbet idag....Jag är otroligt nöjd med går dagens shopping, men tyvärr orkade jag inte med någon löpning.Det får bli en runda idag istället.Skönt att det redan är fredag imån :-)Och som pricken över i , så slutar jag två imån .Nu är det bara att gasa igång denna arbetsdagen !Kramen 

Av Jenny - 24 augusti 2011 08:36

Idag blir det shopping onsdag med mamma.

Först ska vi till Sisjön för att hämta ut lite grejer till Midnattsloppet på lördag.

Sen ska vi till fina mormor och fika.

Efter det blir det ett varv på Frölunda torg, för att hitta en ny skolväska till Emil, men framför allt så måste jag hitta byxor till honom.

Han har växt ur nästan alla byxor nu över sommaren !

Och på hemvägen avslutar vi med en ordentlig storhandling på Willys :-)

Hela denna lediga dag kommer att avslutas med en löparrunda med mina nya skor och mitt nya vättskebälte :-)

Nu är det ju inte många dagar kvar att fixa tiden på innan det är dax   

 

Nu är det sax att börja fixa till oss.

Emil har sovmorgon idag och börjar inte förens 10:20 (lyx).

Han är så stolt över att han ska få visa mormor hans klassrum idag :-)

 

Ha det bra !

 

Kram Jenny

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards