Jenny Gustafsson

Alla inlägg under augusti 2011

Av Jenny - 23 augusti 2011 06:55

Tisdag, sol, ledig imån och jag är sjukt seg....Igår gav jag mig iväg för att besegra milen och framför allt slå min kilometertid.Vilket jag oxå gjorde!!Har nog aldrig sprungit så långt och på så bra tid, men tiden hade nog kunnat vara ännu bättre om jag bara hade haft vatten med mig .Så på onsdag är det jag som köper ett vättskebälte !Pressade mig så mycket att jag nästan tittade i kors när jag kom hem.På onsdag blir det ett nytt försök att pressa tiden, men då måste jag ha fått mina nya skor!Fötterna börjar säga ifrån.......Idag ska Emil åka bussen till och från skolan.Första gången på denna terminen, men han vill inte.Han är så orolig för precis allt stackarn.Bara det funkar första gången, så flyter det nog på sen.Nu är det dax att dra igång dagens arbete :-)Kramar 

Av Jenny - 22 augusti 2011 06:55

Om den träningsvärken jag hade igår var hemsk, så finner jag inga ord för den värken jag har idag !Och dessutom så ska jag springa milen ikväll.Hoppas bara att jag kommer få mina nya skor idag....annars kommer jag snart få ont i fötterna oxå.Vet inte riktigt hur jag ska lyckas komma i bästa löparformen på mindre än en vecka, men det löser sig nog:-)Ha en bra dag !Jenny

Av Jenny - 21 augusti 2011 08:18

Konstigt att veckodagarna går så långsamt, men helgerna så fort !

Vore bättre om det var max fyra arbetsdagar och tre helgdagar i ställer.

Jämna ut det lite :-)

Är ganska mör i benen efter gårdagens löpning......

Kom knappt upp ur soffan igår kväll :-)

I går kväll blev det lite grillat, gäster med gester m.m

Både jag och barnen var ganska trötta så vi somnade tidigt vilket resulterar i att dom vaknar ganska tidigt.

Men åtta är okej att gå upp.

Idag ska Emil spela match mor Ubbhult !

Han är ganska taggad :-)

Någonstans i dagens schema så måste jag lyckas knö in lite brödbak.

Övriga familjen äter hur mycket bröd som helst på vardagarna :-)

 

Ha en bra dag !

 

Kramen   

Av Jenny - 20 augusti 2011 16:47

Efter att ha sprungit 1.7 mil, klippt gräset så känner jag att jag har gjort mitt för idag :-)Det kändes vansinnigt tungt mer än halva rundan, men tack vare lillasyster som kom och räddade mig med vatten och lite puschning så gick det riktigt bra på slutet.Jag slog min förra tid med 7 minuter !!!!Ganska bra förbättring om jag får säga det själv:-)Nu ska det bli grillat bara David kan slita sig ifrån fotbollen :-)Till efterrätt blir det lite goda ostar och marmelader.Sitter just nu vid gaveln och lapar lite solljus.....svårt att slita sig.Imån spelar våran stora kille match på lygnevi kl 11.Den får man bara inte missa :-)Kramar Jenny

Av Jenny - 20 augusti 2011 07:56

Åhhh härliga lördagsmorgon......eller ??

Kanske inte var lika skönt att vakna av en spark rakt i bakhuvudet av Maja kanske.

Men nu är man uppe ialla fall.

Barnen tittar på varsin tv och David sover.

Inte konstigt att dom vaknade tidigt idag.

Vi la oss redan vid nio igår och dessutom la dom sig självmant :-)

Vid strax efter åtta igårkväll så knackade det på dörren för andra gången på samma kväll !!!!

Det är inte ofta det händer här uppe i skogen :-)

Första gången var det några killar som ville sälja jultidningar...i AUGUSTI !!!

Andra gången var det en tjej som kom från hemfisk.se.

Hon körde runt i en skåpbil som hon kallade för "dom vuxnas glassbil " :-)

Hade säkert jätte god fisk , men jag kanske inte var på shoppinghumör efter åtta en fredagskväll när jag myst till det i soffan med barnen.

Ett tips.....gå in på hemfisk.se och kolla !

 

Nu är det dax att börja ladda inför min lååååånga träningsrunda !!!

Jag ska för andra gången ta mig hem till mamma.

Idioti.......kanske, men det är en go utmaning :-)

 

Ha en go dag !

 

Kramar Jenny

 

Av Jenny - 19 augusti 2011 17:37

Då jag äntligen kommit hem efter jobb och den obligatoriska upphämtningsrundan i byn.

Ett snabbt stopp på delikatessen för att inhandla lite nytt och gott som förgyller helgen.

Två nya marmelader....en med poassion och en med hallon, en stor bit brie och tre "Starke Per" (starka korvar....supergoda till en kall öl ).

Emil fick jag inte ens med mig hem, för han vara bara TVUNGEN att hoppa av nere hos Felix på vägen hem :-)

Nu har jag och Maja satt degen som ska bli en god pizza med vitlökssalami och mozzarella.

Barnens blir med skinka.

Har precis bestämt mig att om David är hemma imån så ska jag springa hem till mamma igen.

Måste ju kolla hur illa ställt det är med formen inför Midnattsloppet nästa lördag :-)

Jag har fått nytt hopp om att jag ska kunna vara med :-)

 

Det är verkligen ruggigt höstväder idag.

Regn och rusk....och mörkt !

Så ikväll får det bli en massa mys med mängder med tända ljus och mina små älskade barn.....eller nä.....jag kan inte skriva små barn längre, för dom är inte så små.....

Jag ska mysa med mina älskade barn   .

David får äran att jobba ikväll....

Tyvärr ska ju någon göra det oxå.

 

Nä nu ska jag förbereda allt som ska vara på våran goda pizza, så får jag väl se hur många vi blir runt bordet :-)

 

Ha en underbart mysig kväll   .

 

Kramar Jenny

Av Jenny - 19 augusti 2011 06:57

Då var det redan fredag igen :-)Underbart !!Igår när vi kom hem så kunde Emil inte hålla sig frän Felix även om dom lekte en timma innan på fritids, så han cyklade ner dit en stund.Hur underbart som helst att han har en kompis på cykelavstånd !Jag och Maja ägnade oss åt riktiga tjejgrejer ....Vi målade naglarna :-)Oj så fina vi blev !När Emil kom hem var det dax för hans första läxläsning.Ganska frustrerande att lära en sjuåring någonting om han är totalt ofokuserad.Men det släpper väl med tiden.....Sen va jag helt slut !Hade jag varit ensam hemma så hade jag nog lagt mig vid sju, men nu fick jag vänta tills åttatiden när barnen hade lagt sig.Men jag han precis somna så ropade Emil ....Han kunde inte somna.Sen somnade vi båda två på ett par sekunder :-)Kram

Av Jenny - 18 augusti 2011 12:39

Då har Emil gjort sin första dag i första klass !Eller....dag och dag....Det var ju bara upprop på ca en timma.Maja och David hamnade mitt i ett upprop som dom inte hade räknat med och Maja hade bara pytten å sig :-)Så kan det gå !Känt mig lite halv konstig idag....Unken, jolmig, huvudvärk ..... Hoppas verkligen att det ger med sig snart för ikväll är det dax för första läxläsningen med min stora kille och då vill jag ju gärna vara på allerten.Kram

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards