Jenny Gustafsson

Alla inlägg under december 2013

Av Jenny - 19 december 2013 07:49

God morgon torsdag !
Är en aning tung i huvudet idag.
Kan det bero på att det finns för mycket tankar i huvudet eller är jag sockerbakis ?
Jag och David åkte till kungsmässan igår för att köpa dom sista tre julklapparna.
Hatar verkligen shoppingcenter så här års !
Men det gick ganska smärtfritt .
På tio minuter hade vi handlat färdigt :-)

Har haft två dagar nu då jag har varit konstant hungrig eller bara sugen på nåt.
Har inte riktigt kunnat sätta fingret på vad jag varit sugen på och det har resulterat i att jag har stoppat i mig massa saker som jag inte borde .
Skulle behöva ett mega träningspass from hell, men efter att ha tränat två pass om dagen måndag till onsdag, så är det nu dags för en dag med bara en pw eller två.

I övrigt blir det en dag med film, lite julfix, en massa administrativa tråksaker och mys med barnen.
Maja det gottegrisen går på jullov idag :-)
Tänk den som ändå fick göra det.

Kramen

Igår kom årets gran på plats, men han får nog friseras lite.
Den är så bred att vi knappt kan gå förbi :-)

Av Jenny - 18 december 2013 07:48

God morgon !
Vaknar upp till ännu en mörk och mild dag.
Känner mig sliten.
Körde verkligen järnet med att få klart en grej igår, men ju mer jag ansträngde mig ju rörigare blev det i huvudet.
Men när det var klart så kände jag en stor lättnad.
Nu kan jag förhoppningsvis släppa detta och gå vidare mot en lugn jul utan en massa onödig tankeverksamhet som tar onödig energi.

Idag blir det stora valet.....köpa julklappar eller en filmstund i soffan????
Det återstår att se vad det blir, men just nu lutar det åt film :-)
Men först ska barnen köras och mitt fett ska brännas.

Ta hand om er <3

Kramen

Av Jenny - 17 december 2013 07:46

God morgon mörka tisdag !
Nedräkningen har börjat.....en vecka kvar :-)

Fick till ett riktigt bra pass på gymmet igår och idag har jag en härlig träningsvärk .
Det blir gymmet även idag.
Får se om jag hittar lite fler muskler.

För er som följt mig ett tag kanske vet att jag överklagade arbetsförmedlingens avslag till praktikplats.
Igår fick jag avslag på överklagan oxå och jag blev inte bara uppgiven när jag läste beslutet.
En del i motiveringen fick mig riktigt jäkla arg.
"En praktikplats är en möjlighet och inte en rättighet".
Åh fan !!!!

Idag står lite fix och grejs på schemat efter träningen .

Kramen

Av Jenny - 16 december 2013 07:51

God morgon blåsiga och regniga måndag !
Efter en orolig natt är jag nu tok laddad för ett pass på gymmet.
Har lite dåligt samvete för att jag inte lyckades ta mig dit en ända gång förra veckan.
Körde lite övningar hör hemma innan min pw i går eftermiddag och det känner jag av idag :-)

Nu är vi inne på sista veckan innan barnen går på jullov.
December har verkligen gått i ett rasande tempo.
Jag är inte färdig med julklapparna.
Har inte köpt granen än.
Är ni klara med ert ???
Detta är verkligen inte likt mig.
Jag brukar ha det mesta planerat och klart redan i slutet av oktober.
Vad har hänt i år ?!?!?!

Dax att börja jaga på Emil och själv ska jag hoppa i träningskläderna :-)
Kaffet får vänta tills efter träningen .

Kramen

Åt lite gott till Johan Falk filmen i går :-)
Mums !

Av Jenny - 15 december 2013 09:38

God morgon sköna söndag !
Det är tredje advent och det spöregnar och blåser .

Hade en mysig liten julresa igår.
Emil avslutade den med att åka med mormor hem eftersom hon har hockeykanaler på tv :-)
Idag har jag och maja tagit en go sovmorgon ända till kl nio.
Skönt !!!!

Idag ska jag ev göra lite julgodis, läsa i min bok ( som jag inte läst en sida i under studierna), planera lite och en massa mys med barnen.
Om det finns någon energi över så ska den läggas på träning :-)

Önskar er alla en mysig tredje advent <3

Kramen

Mamma, lillasyster och Maja <3

Min stora kille <3

Av Jenny - 14 december 2013 09:15

God morgon härliga lördag !
Skönt med en lugn morgon med barnen efter en ganska tuff vecka.
En värmande brasa och frukost framför julkalendern.
Men strax ska vi göra oss iordning.....
Förbereda lite glöggfika innan mamma och lillasyster kommer.
Sen åker vi.......
Jag är mycket för traditioner och även om det blir i betydligt mindre skala i år så ska vi iväg på vår lilla julresa.
Hade inte riktigt orken att anordna resan med hela släkten i år.
Men dom bästa åker ju med ( förutom David då :-) ).

Ha en fin lördag !

Kramen

Av Jenny - 13 december 2013 07:49

Välkommen underbara fredag !
Det är Lucia.
Va december har gått fort.
Jag hade en väldigt konstig dag igår.
Gick från att vara så långt ner man bara kan på skalan till att vara nästan så högt upp man kan komma.
Konstigt att vara färdig med utbildningen .
Fick ju traggla lite längre än dom andra, men bättre sent än aldrig.
Idag är det luciatåg på dagis och maja ska vara pepparkaka.
Fikakorgen är laddad med gofika.

När lussandet är klart så är det dax att stöda lite här hemma.
Återigen har hemmet fått komma i andra hand när jag stått inför ett prov.
Sen blir det fredags/lussemys med familjen.

Önskar er en mysig lucia !

Kramen

Fick äntligen öppna denna gudingen efter att ha lagrat den i sex veckor :-)

Gick och hämtade barnen från skola/dagis igår och tog denna fina bilden utöver sjön.

Av Jenny - 12 december 2013 11:40

Ikväll firar jag !!!! :-)

Den är numera vällagrad :-)

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards