Jenny Gustafsson

Alla inlägg under november 2012

Av Jenny - 17 november 2012 17:42

Ljuva lördag !
Började dagen med en stund för mig själv innan barnen vaknade och sen blev det en stund i receptionen på hälsohuset .
Fika och melodikrysset innan huset fylldes med barn( krävs inte många i detta lilla huset ).
Men fyra barn totalt har vi haft största delen av dagen .
En långsam promenad och bastu på det.
Nu vankas det middag....
Fläskfile och potatisgratäng till familjen och blomkål oh. Bra för min del.
Ikväll blir det så mycket bättre och goda ostar till det :-)

Kramen

Av Jenny - 16 november 2012 21:50

Har haft en pissig dag i soffan, torkat snor och gjort absolut inget annat än att försöka komma på bättringsvägen.
Det är när man är hemma och är sjuk som man märker hur mycket skit dom sänder på tv på dagarna .
Efter jag hade hämtat hem mina små vilddjur , så var det dax för fredagsmyset att börja.
Slängde ihop en korvstroganoff ā la lchf med smörfräst vitkål till.
Kanske inte den lyxigaste fredagsmiddagen, men gott va det.
Sitter nu och kollat på det sista av skavlan , men detta måste var det sämsta avsnittet .
Går och lägger mig istället :-)
Natti natti

Kramen

Av Jenny - 16 november 2012 10:17

Igår slog bacillerna till och inatt bröt det ut ordentligt.
Så idag blir det en heldag i soffan, massa te, varm filt och en sprakande brasa.
Hoppas ni får en fin fredag .

Kramen

Av Jenny - 15 november 2012 06:17

Det är väl bara att inse att det är bacillernastid nu.
Vaknade i natt och halsen var tjock och näsan rann.
Men som jag brukar säga till Emil när han är lite för pigg för att stanna hemma ....."vi gör ett försök "....
Åker till jobbet och ser vad det blir av denna förkylning .

Fiskgratängen som jag gjorde igår blev väldigt lyckad.
Väl godkänt av barnen oxå :-)

Kramen

Av Jenny - 14 november 2012 17:53

Bakat bröd till övriga familjen (då jag inte äter kolhydrater).
Bytt gardiner i sovrummet, dammsugit, bakat lite lchf chokladkakor som skall avnjutas med lite grädde ikväll.
Och nu väntar vi på middagen.....
Fiskgratäng med blomkålsmos och den är givetvis lchf :-)
Hoppas den blir god för jag är vrålhungrig !!

Maja tjuvstartade julen lite i morse...
Pepparkaksbak och lite julmusik :-)
Kramen

Av Jenny - 14 november 2012 08:39

Så mysigt att vakna av att bli kramad av min lilla snoriga tjej.
Har tänt en brasa, fixat äggfrukost, tänt ljus.
Allt ljus är välkommet i detta höstrusket.
Maja är snorig och jag känner att jag har nåt på gång.
Idag blir det brödbak och test av nytt recept .
Kramen

Av Jenny - 13 november 2012 17:40

Är så seg, trött, arg, ledsen idag.
Egentligen orkar jag inget mer idag, men jag tvingar iväg mig på lite box.
Först blir det tacogratäng med familjen.
Kram

Av Jenny - 12 november 2012 06:16

Inte nog med att det är måndag morgon och man ska bege sig till jobbet när man inte är det minsta motiverad.
Så "råkade"jag ställa mig på vågen oxå.
4kilo PLUS på två veckor !!!!!!!!
Nu vet jag att många tänker "muskler väger mer än fett och du tränar ju en del".
Så nu har jag bestämt mig !!!!
Jag ska få ner minst 5 kg till jul !!!!
Hoppas på stöd och hjälp från dom som älskar mig, och ni som inte bryr er.....återkom efter jul eller inte alls !
Jag har bestämt att jag får ha två fuskdagar på hela perioden, så det blir nog ganska tufft.
Och min lilla resa börjar med TRX ikväll.
Kramar till er!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards