Jenny Gustafsson

Alla inlägg under maj 2010

Av Jenny - 6 maj 2010 11:42

Hej igen !

 

Det har varit fullt upp nu på förmiddagen kan man säga.

Det är en del att göra när man ska försöka göra samma arbetsuppgifter fast på kortare arbetstid.

Och som om inte dte vre nog så ska man hålla i lite upplärning oxå.

 

Längtar så tills jag får komma ut i solen !

Jag får vänta i ungefär en timma innan solen får dela med sig av sin energi till mig.

Först ska jag ha lunch och det är en jäkla tur att det inte är så långt kvar till den, för jag har blodsockret nere i anklarna just nu :)

 

Ikväll har jag ett jobbigt projekt.

Maja ska badas !

Sist hon skulle bada fick hon fullständig panik och bara satt och skakade och skrek.

Men när man väl får ner henne i karet så kan hon leka ganska bra , men uprepar hela tiden att hon inte vill tvätta håret.

Hur sjutton blev det så här ?

Mina barn har alltid älskat att bada eller duscha innan.

 

Åhhh vilken glad nyhet jag fick nu !

Det är inte varje dag man får en ganska stor utbetalning från Fortum.

Men det fick vi idag ! :)

Dom går raka vägen till renoveringskontot, eller ja nästan allt :)

 

 

Ha det så bra och ta hand om varandra !

 

Kramar Jenny  

Av Jenny - 6 maj 2010 07:26

God morgon mina vänner !

Idag är det torsdag......en dag kvar så är det helg !

Imorse när jag satte mig på träningscykeln kändes det inte okej.

Men med tanke på hur mycket tid jag har tillbringat på denna jäkla cykel det sista så är det inte konstigt att det känns i baken.

 

Igår när jag kom hem efter jobbet gav jag mig ut på en joggingrunda.

Och det är så kul när man märker att man klarar av mer och mer för varje gång.

Nu har det i och för sig gått trögt ett tag , men igår gick det så bra !

Lyckades nästan springa upp för den värsta backen på rundan.

Nästa gång kanske jag tar hela backen.

Idag blir det stavgång efter jobbet och lite mer ogräs rensning.

Det är ju otroligt härligt väder idag så hade jag kunnat så hade jag flyttat ut mitt skrivbord :)

 

Idag ska Emil till skolmatsalen och hälsa på.

Ryktet säger att dom ska få glass :)

 

NU är det dax att dra igång arbetsdagen !

 

Hoppas ni får en underbarn dag i det fina vädret.

Kramar Jenny   

Av Jenny - 4 maj 2010 15:05

Hej mina vänner !

 

Idag är det tisdag det vill säga min lediga dag.

Efter en orolig natt pga att Maja har levt rövare så kom man till slut upp ur sängen.

David var på utvecklingssamtal på dagis och undertiden var jag och barnen ute och eldade skräp itunnan.

Sen var det dax för dagens träning.....50 minuters stavgång.

Sen har dagen flutit på...

 

Jag ochg barnen va ute en stund när David hade åkt till jobbet, men vi höll på att frysa ihjäl.

Jag gjorde ett försök att rensa i rabatterna , men vi fick gå in och fika lite istället :)

Om en stund ska jag köra Emil till Anton som bara måste leka med någon idag.

Sen vid sextiden kommer svärföräldrarna och passar barnen medans jag ska på informationsmöte i skolan.

 

Så ikväll blir det ingen lugn skön kväll i soffan för mig själv.

Men det hade behövts !

 

Imån är det jobbet som gäller igen !

 

Hoppas ni får en fortsatt bra dag !

 

Kramar Jenny

Av Jenny - 3 maj 2010 08:56

God morgon mina vänner !

Vad härligt det är att vakna upp till en stor sol och en klarblå himmel !

Idag börjar min upptrappning på jobbet.

75% av 75 % !

Men när det är så här fint väder då vill man bara vara hemma med familjen !

Igår hade vi en underbar mys dag efter vi hade hämtat barnen.

Maja skulle gunga hel eftermiddagen så det var bara att gra ett ogräs och putta fart på Maja och ett ogräs........osv.

 

Igår var det da för årets första gräsklippning, det var en sant nöje att sitta och titta på när David klippte :)

 

I lördags hade vi en trevlig middag med Christer och Johanna på besök.

Efter det var det lygnevi.

Armarna var fulltecknade med autografer som tyvärr försvann i duschen i morse :(

Den bästa autografen hade jag ovanför vänster bröst :)

Det var Ullareds Morgan som promt skulle skriva ovanför bröstet och inte på armen som dom andra !

 

I eftermiddag är det dax för lite stavgång igen !

Ny vecka nya tag....

Sen får det nog bli att göra iordning den nya sandlådan som barnen går och väntar på.

 

Idag ska min lille kille till skolan igen och hälsa på !

LIlle gubben !!!!

 

Nu får jag ta lite nya tag att röja upp efter månadsavslutet samtidigt som jag ska lära upp en ny tjej i växeln.

Fullt upp !

 

Hoppas ni får en underbar måndag i solen!

 

Kramar Jenny   

Av Jenny - 1 maj 2010 08:06

God morgon mina vänner !

 

Idag är det fullt upp !

Nu har jag och barnen ätit en mysig frukost utan tv:n för en gångs skull.

Vid 10 ska vi på Emils första fotbollsträning för året.

Sen ska jag köra barnen till mamma där dom ska vara tills imån.

Och konstigt nog är det alltid lika mycket grejjer som ska med, men inte ens hälften blir använt.

Sen är det städning som gäller! Välbehövt :)

Efter det ska middagen förberedas innan Christer och Johanna kommer.

Och någonstans mitt i detta fullspäckade schema ska jag hinna träna lite oxå.

David som har jobbat natt har det förmodligen lite lugnare nu än vad jag har ;)

 

Sov gott min älskling <3

 

Nä nu är det bara att dra igång dagen !

Dax att börja packa barnens väskor.

 

Hoppas ni får en underbar lördag !

 

Kramar Jenny   

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards