Jenny Gustafsson

Alla inlägg under januari 2010

Av Jenny - 31 januari 2010 07:23

God morgon mina vänner !

Hoppas natten har varit bra.

Min natt har varit hyffsad, ialla fall om man tittar på Majas sömn.

Har bara hämtat henne vid halv tre sen har hon sovit som en stock.

Men kl 04:00 kom David in rummlandes som om inget hade hänt.

Man kanske ska tänka på att det finns dom som vill och behöver sova lite eller !

Ja ja han mår väl som han förtjänar när han vaknar antar jag.

 

Idag har jag tänkt att ta en snabb sväng till Kubgsmässan.

Min lilla Maja fyller ju 2 år imorgon !

Men jag vet fortfarande inte vad jag ska köpa.

 

Idag har vi över 20 minus ute.

Tyvärr märks det inne oxå.

Får elda som en tok en stund innan man överhuvudtaget kan fundera på att gå in i duschen.

Maja sitter och myser i soffan invirad i en stor filt.

Emil har sovit över hos mormor inatt.

Jag frågade honom i går när han ringde ifall han saknade mig,

men svaret blev som väntat : NEJ !

 

Det ser ut att bli fint väder idag med.

Man får passa på och njuta av solljuset för man vet aldrig när man får se det igen.

 

Hoppas ni får en bra dag !

Kramar Jenny

  

Av Jenny - 30 januari 2010 06:59

God morgon mina vänner !

Visst är det som ljuvmusik när ens två åriga dotter säger "äskar dig" på morgonkvisten ?

  

I den stunden kan man inte vara sur för att hon gick upp alldeles för tidigt.

 

I går kväll hade vi fredagsmys med Viktoria, Izabella och Gabriel.

Super mysigt va det.

Tyvärr blev barnen trötta ganska fort av allt springande och stojjande.

Men det va trevligt så länge det varade.

Hoppas vi kan göra om det snart igen.

 

Hörde en fågen som viskade någon om 20 minusgrader nu på morgonen.

Usch !!!!!

Jag som hade tänkt vi skulle vara ute och greja lite idag.

Visst går det att vara ute , men man får greja fort   .

 

Förkylningsstatusen är :    = näsan rinner och jag ser ut som rudolf med röda mulen.

 

Ikväll ska David på "herrmiddag".

Jojo med längt snöre !

Får se filket skicka han är i när han kommer hem och framför allt i mån bitti.

Men först måste han hämta sågen, och kapa ved så att hans familj kan hålla värmen medans han är borta.

 

Nu får jag nog pallra mig ut i kylan och leta fram lite ved annars blir det inte mycket till värme.

 

Hoppas ni får en underbar lördag !

 

Kramar Jenny

  

Av Jenny - 29 januari 2010 12:46

och då snackar vi inte bara datorns batterier !

Börjar känna mig på bättringsvägen nu.

 

Just nu sitter jag och tittar på när mikn älskling äter sin lunch.

Väldigt kul syssla   

När han har åkt till jobbet ska jag och Ronja bädda ner oss i soffan och ta en liten tupplur innan jag ska hämta barnen.

Sen är det fredagsmys !

 

Hoppas ni får en mysig kväll !

 

Kramar Jenny

  

Av Jenny - 29 januari 2010 07:16

God morgon mina vänner !

Får skriva fort idag...

batteriet håller på och ta slut och jag orkar inte ladda just nu.

Lat ?

Nja snarare bekväm för tillfället.

Sitter i soffan med mina älskade barn och kollar bollibompa.

Har lyckats få fyr i spisen på första försöket tackvare att det låg ett vedträ som glödde efter gårdagens eldning.

Hoppas verkligen att veden räcker tills söndag när vi kan kapa mera.

 

Ikväll är det fredagsmys som gäller.

Men idag blir det hemma hos Viktoria, Izabella och Gabriel.

Mysigt !

 

Nu är det dax för frukost och

efter barnen åkt till dagis ska jag bädda ner mig i soffan och vila heeeela dagen .

 

Ha en bra dag !

 

P.s  Mormor halka inte om du går ut idag, det är fortfarande halt !   

 

Kramar Jenny

  

 

Av Jenny - 28 januari 2010 20:25

Sitter ner bäddad i soffan med datorn iknät.

Tittar på Robinsson med ett öga och pratar med syster yster på msn med det andra.

Fattar inte så mycket av Robinson efter som jag inte har följt det.

Men ibrist på andra vettiga program så får man ta det som bjuds.

Hoppas tiden går ganska fort så man snart får gå och lägga sig.

  Tur att vi har lite ved kvar att hålla värmen med när David inte är hemma och värmer mig.

 

Oj nu missade jag en intrig på Robinson   .

 

Nu ska jag lägga in mer ved i spisen och borsta tänderna.

 

Natti natti !

Sov så gott.

Kramar Jenny

  

 

Av Jenny - 28 januari 2010 16:53

Hej mina vänner !

Vilket väder det har varit idag.

Tyvärr har jag inte kunnat vara ute så mycket och njuta efter som jag har varit lite krasslig.

Ska vara hemma imån oxå sen är jag förhoppningsvis på benen igen.

Det är så vansinnigt tråkigt att vara hemma när man inte kan göra något.

 

Nu börjar den torra veden tryta.

Vi har fått ett motorsåg , men inte hunnit hämta det ännu.

Ser ut som om David får göra det  imån innan han åker och jobbar.

På lördag måste vi kapa och klyva ved !

 

Imån om jag mår bättre ska vi ha lite fredagsmys med Viktora, Izabella och Gabbe.

Hoppas verkligen att jag är piggare tills dess.

 

Idag har jag tittat på Wallander "dödsängeln".

Det va väl okej, men inte mer.

 

Nu leker barnen för fullt innan bollibompa och jag hoppas att dom somnar utan protester ikväll.

Själv ska jag bädda ner mig isoffan och se vad det är för skit dom erbjuder ikväll på tv:n.

 

På lördagkväll ska David på herrmiddag hos Peter.

Undra hur den kommer sluta    

Hoppas att dom får en trevlig kväll med god mat och dryck.

 

Nä jag  får nog gå och övervaka leken lite.

 

Ha en bra kväll !

Kramar Jenny

  

Av Jenny - 27 januari 2010 18:08

Åh vad jobbigt det är att vara förkyld !

jag blir trött av ingenting.

Nu ligger jag i soffan med barnen och tittar på bollibompa.

Visst hade det varit skönt om David vpre hemma ,

men det blir en ganska stor ekonomisk förlust.

Jag får stå ut tills dom somnar.

Än så länge inga utbrott   .

 

Hoppas ni får en mysig kväll !

Kramar Jenny

  

Av Jenny - 27 januari 2010 13:48

Hej på er denna snöiga dag !

Har inte orkat skriva innan nu.

Vaknade inatt med ont i halsen och kände mig seg.

Gjorde ett försök att åka till jobbet,

men det gick bara ett par timmar sen började jag få ont i kroppen och lite feberkänningar.

Hoppas verkligen att det inte blir värre.

Måste vara frisk tills fredag då det är månadsavslut på jobbet.

 

Detta blåsande och snöande gjorde att det va glashalt att åka till och från jobbet idag.

Så har ni möjlighet att stanna hemma idag, så gör det !

Just nu ligger jag nerbäddad i soffan.

En kopp te och en sprakande brasa.

Får passa på att vila innan barnen kommer hem.

 

Hoppas ni får en fortsatt bra dag.

Och kör försiktigt !

Kramar Jenny

  

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards