Jenny Gustafsson

Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Jenny - 20 januari 2010 14:47

Gud va den här dagen går sakta !

Men en positiv sak med denna dagen är att jag för en gångs skull har koll på matintaget.

Det hade jag inte igår när vi va hos mormor och åt goda mackor och kaka.

Det kanske inte va det bästa att stoppa i sig , men det va gott   .

Idag har jag sten koll än så länge.

 

Längtar just nu efter att få åka hem till familjen.

Hade tänkt börja städa inför lördagen.

Vi ska ju ha lite kalas för Emil och Maja på lördag.

Nackdelen är att David jobbar natten till lördag så jag får göra iordning allt själv.

Men det ska säkert gå bra.

Man kan ju alltid hoppas att barnen är lugna den dagen.

 

Har varit ute och sprungit nu två dagar i rad.

Ca en mil har jag fått ihop.

Och det känns !

Det märks att jag inte sprungit på länge för det känns i hela kroppen.

 

Hoppas ni får en bra eftermiddag/kväll.

 

P.s En hälsning går till två av mina mest trogna läsare !

Utan att näma några namn så tror jag nog att dom känner sig träffade.

  

Kramar Jenny

Av Jenny - 20 januari 2010 08:18

Suck....vilken natt !

Eller man kanske ska säga god morgon först.

Hade precis lagt huvudet på kudden när Maja vaknade.

Då va klockan halv elva.

Det verkade som om hon somnade om , men någonting störde henne.

Hon ryckte till ett flertal gånger och bara skrek.

Helt otröstlig !

Stackaren.

Och det är inte det lättaste att få en två åring att säga vad det är som är fel eller var det gör ont.

Men efter en stund såg jag att hon knep med benen och höll sig för "framrumpan" för att vara lite fin i kanten.

Då började tankarna snurra i huvudet vad det kunde vara.

Urinvägsinfektion var det första som slog mig för hon kissar väldigt mycket.

Hon har haft mycket problem med magen till och från så när jag hörde att det körde  i hennes mage så tänkte jag bara MAGSJUKA !

Men det verkar inte vara det som tur är.

Klockan tre somnade hon efter en dos alvedon och sov till sex.

Imorse märktes inget speciellt.

Fick för mig att jag skulle ringa David inatt (han jobbade) för att få lite stöd och ventilera alla mina tankar.

Men nä !

Numret som jag har fått till hans jobb hade upphört !

Tur att man blir informerad om sådant !

 

Så efter denna natten är jag ganska mör.

Och sömnbrist + stress (inför kalas m.m) = ÅNGEST.

Som ett brev på posten.

Hoppas den håller sig på en sådan nivå att jag klarar av dagen.

En dag i taget.

 

Hoppas ni får en bra dag !

Ta hand om varandra

  

Kramar Jenny

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards