Jenny Gustafsson

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Jenny - 21 januari 2010 15:16

Ja tiden går i rasande fart, men inte på jobbet   .

Snart är man väl typ 60+ gråhårig, rynkor, barnbarn och hela kittet.

Det gäller att ta till vara på varje dag som om det vore den sista.

Oj vad dystert det lät, men det är sant !

Min vän : Önskar så att jag hade mer tid för dig.

Och när jag väl har tid så kanske det inte passar dig.

Men det är väl så det är i småbarns o jobb världen.

Men du vet att jag alltid är tillgänglig på telefon, mail, blogg m.m dygnet runt !!

 

Nu börjar arbetsdagen lida mot sitt slut.

Snart ska jag hem till familjen och fira vår stora 6-åring.

  

Emil fick ett grattiskort i går på posten.

Han var överlycklig över att ha fått post.

Men när vi tittade på framsidan så stod det "Grattis på 4-års dagen".

Hmmm!

Emils kommentar blev: vet dom inte att jag fyller 6 ?

Vi fick ett gott skratt !

 

Hade en liten tanke att man kanske skulle springa vårruset.

Har frågat flera, men det va ingen som verka intresserad.

Synd, hade kunnat bli en kul grej.

 

27 minuter kvar !

Hoppas ni får en mysig kväll,

för det ska jag ha !

  

Kramar Jenny

 

Av Jenny - 21 januari 2010 07:36

6 år !

Vart tog åren vägen ?

Idag kl 09:51 är det 6 år sedan min lille kille föddes.

Kan inte fatta det.

Imorse när vi jag skulle väcka honom, så gick jag och Maja och sjöng,

Han va som en fjäder i sängen när han satte sig upp.

Och när han kom till dagis gick han rak i ryggen fram till fröken och sa att "nu är jag störst på dagis".

Ikväll kommer barnens farfar och farmor på lite födelsedags fika.

Vi ska ju ha kalaset på lördag.

 

Natten har varit lugn.

Hämtade Maja vid tolv sen har jag bara gett henne nappen en gång.

Annars har hon sovit som en stock.

 

När jag la mig vid tio igår la jag in två ved trän i spisen.

När jag kom upp kl fem imorse så låg det ena forfarande och glödde.

Snacka om att brinna långsamt.

 

I mån ska vi ha kick off på jobbet.

Ingen telefon på hela dagen !

Det ska bli kul att göra lite annat än att bara arbeta med sina arbetskamrater.

Tyvärr jag jag inte vara med längre än fem , men ändå.

Lyx.

Sen är det raka vägen hem och börja förbereda kalaset.

Om detta ska gå ilås så är det planering på högsta nivå som gäller.

Tur att jag är så grym på att planera då.

 

Hoppas ni får en bra dag !

Kramar Jenny

  

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards