Jenny Gustafsson

Alla inlägg under januari 2010

Av Jenny - 14 januari 2010 07:38

God morgon på er !

Fick ett underbart mottagande av man och barn i går när jag kom hem.

Kramar av två livliga barn och

en värmande kyss och ett glas bubbel från David.

  

Det va ju våran 3 åriga bröllopsdag igår.

Jag önskar bara att jag hade varit lite piggare,

så jag hade kunnat njuta ifulla drag av vår dag.

 

Har lite stressvibbar idag.

Min kolega är fortfarande sjuk (magsjuka)

och jag har peppar peppar fortfarande klarat mig.

Den här dagen hade jag helst velat tillbringa i soffan eller sängen invirad i täcke och filtar och bara vara.

Men så funkar ju inte samhället.

David och barnen ska hälsa på svärmor idag.

Efter hennes fadäs i fjällen så va hon på akuten igår och fick dommen.

Det är ett brutet ben i foten och hon blir sjukskriven februari ut.

Strackarn !

 

Vi har pratat lite löst om att åka till Varberg på lördag.

Ärligt talat vet jag inte om jag känner för att åka bil (mer än nödvändigt) på ett tag efter fjällen resan.

Men vi får väl se.

 

Igår fick jag ett ryck och skulle börja planera barnens kalas och Emils barnkalas.

Det gick så där för mig.

David jobbar eller är upptagen på annat håll dom flesta helger en bit framöver.

Barnkalaset kan jag lösa själv , men det hade ju varit kul om han va med när vi har kalas för hans sida.

 

Nu ska jag och min hesa röst börja jobba lite.

Det är inte att rekomendera att vara hes när man

jobbar i växeln.

Får hoppas att det blir lika lugn på telefonen som igår !

Ta i trä !

 

Hoppas ni får en bra dag !

Kramar JeGu

  

Av Jenny - 13 januari 2010 11:38

Opps !

3 år har redan gått.

  

Det är idag tre år sedan jag gifte mig med mannen i mitt liv .

Hade hoppats på att detta skulle bli en helt felfri dag (om det nu finns såna)

Men det blir det inte.

För det första så har jag sovit som en kratta inatt.

Sen mår jag fortfarande illa och har en pulserande huvudvärk.

Och nu till pricken över i.

David skulle åka till tandläkaren och backade ner från gården ,

och.......raka vägen ner i diket.

Vet att man inte ska skratta åt andras olycka , men detta måste vara tillåtet att skratat åt.

Lite kul va det faktiskt   .

David ringde pricis och sa att han hade fått upp bilen ur diket.

"Mmmmm älsklingen min, du kanske ska ställa bilen och gå istället "

 

Dax för mat snart och det är tur för jag är vrålhungrig

och konstigt nog så minskar illamåendet när jag har ätit.

Kram på er alla !

JeGu

    

 

Av Jenny - 11 januari 2010 09:59

God morgon på er !

På väg till jobbet idag såg jag en underbart fin måne.

Den va inte stor och lyste inte starkt ,

men den va jätte fin.

 

Kylan som va imorse (-9) va ingenting

jämfört med va vi hade förra veckan i fjällen.

Detta är rena vårvärmen   .

Ska bli skönt att bara jobba en dag och sedan vara ledigt imorgon.

Känns som om det behövs för att hinna packa upp alla väskor och kanske röja undan alla tomtar m.m

Nu vill jag ha vår !!

Bara vägar så att man kan ge sig ut och springa utan att dratta på rumpan.

Härliga soliga dagar så att man kan sitta ute och fika.

Åh vad jag längtar    !

VÅR !!!

 

Nä nu får klockan ticka på så jag kan åka hem och elda.

Vi hade 14 grader inne när vi kom hem igår,

för husvakten som skulle elda lite åt oss råkade dyka upp i Lofsdalen hos oss på fredagnatten .

Jag ska elda som en tok och kura ihop mig i soffan ikväll !

Tyvärr ensam efter barnen har somnat.

 

Ha en bra dag !

Kramar JeGu

  

Av Jenny - 9 januari 2010 12:00

Husvakten är på rymmen !

Det kommer bli en kall hemkomst imån.

Husvakten som skulle sätta på värmen  tills vi kom hem imån dök

inatt upp i Lofsdalen :)

Han kom inatt och åker hem imån.

Kortaste fjällvistelsen jag varit med om   .

 

Känner mig lite vissen idag.

Ångesten hänger över mig som ett åskmoln och sen lite illamående på det.

Hoppas det går över snart.

Ångesten kommer väl inte ge sig så länge vi är kvar här.

Den här semestern blev inte riktigt som vi tänkt........

 

Nu ska vi gå upp till svärföräldrarna och äta lite lunch, sen får det bli lite vila med Maja.

 

Kramar JeGu   

Av Jenny - 7 januari 2010 12:44

                                                  
      Hej !

Har idag varit ute och tittat på Emil när han har susat ner för backarna.

Stolt som en tupp !

  

Nu kan han både svänga och åka lift själv.

Men det är fortfarande väldigt kallt (28 grader) så vi kan inte vara ute så länge åt gången.

Maja sover för tillfället och grabbarna tittar på Albert & Herberts julkalender.

Själv sitter jag här framför datorn med en kall öl ihanden   .

I eftermiddag anländer svärföräldrarna med två kusiner till våra barn.

Maja längtar så efter farfar.

Men nu börjar det kännas lite "borta bra , men hemma bäst ".

Visst är det bra att åka iväg ibland så att man kan uppskatta det man har hemma.

Inatt har Maja äntligen sovit ganska okej oxå.

Bara vaknat ca 3 gånger.

Vad som är lite retligt är att hon sover så himla bra på dagarna, men inte på nätterna.

Men hon har börjat somna i sin säng bara man sitter brevid.

Hoppas ni får en bra dag !

 

Kramar JeGu

  

 

Av Jenny - 5 januari 2010 18:10

Andra dagen i fjällen är snart till ända !

Kallare och kallare blir det.

Just nu är det ca 25 minus grader.

Och kallare ska det bli....mellan 30-40 minus grader ska det bli !

Det är ialla fall klart att min lilla Maja är ingen vintertjej.

Hon gillar att vara ute ca 10 minuter sen blir det gnäll.

 

Inatt har Maja vaknat ca 7 gånger !

Hade hon bara haft vett att ligga i sin egna säng så hade hon sovit mycket bättre.

Pratade med mamma precis och hon sa att det snöade ganska mycket hemma nu.

Det är klass 1 varning hemma nu !

Bara det är vår när jag kommer hem !   

För det har jag beställt !

LÄngtar så efter lite grönt och tort och fint väder nu efter detta.

Vi får väl se hur lång tid det tar innan drömmen kan bli sann.

 

Hoppas ni har det lika bra som jag !

Kramar JeGu   

Av Jenny - 4 januari 2010 12:52

Tackar gudarna för mobilt bredband !

Nu är jag i Lofsdalen med min familj och

Mattias med familj.

Bara att vara ledig är ljuvligt,

men att vara här med goda vänner är ännu bättre.

Nu har man en kall öl i handen och lunchen i ugnen.

Temperaturen på vägen upp pendlade mellan -4 och -21.

Just nu har vi ca -10.

Det är ganska lagom !

Hoppas ni alla får en lika bra vecka som jag ska ha.

På torsdag kommer svärföräldrarna med två av barnens kusiner oxå.

Mysigt !

 

Ha det så bra !

Kramar JeGu

Av Jenny - 1 januari 2010 09:24

Got nytt år mina vänner !

Den lugnaste nyårsnatten på länge.

Kan bero på att jag körde för andra året irad.

Det känns faktiskt skönt idag.

Men man blir seg av att vara uppe sent och sen har jag ju lilla Maja som vaknade två ggr inatt.

Turen är väl att hon lyckades sova till 8:30.

Jag har höga förväntningar på det nya året och hoppas

att några av mina viljor slår in.

Undra om det är för höga krav :)

Emil sov över hos mormor igår så det blir jag, Maja och vår älskade David som ska äta frukost idag.

  

Idag står det ved kapning på schemat.

Får passa på att greja när vi bara har ett barn hemma.

Och kanske man har turen att man får en liten tupplur vid lunch.

Nu ska jag ge min man en välbehövlig puss och sen ska jag göra lite äggröra och bacon.

Kanske det kan bli lite kaffe och en chokladbit efteråt :)

Bra start på det nya året !

Kramar

JeGu   .

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards