Jenny Gustafsson

Alla inlägg under november 2013

Av Jenny - 16 november 2013 08:51

God morgon lördag !
Sovit som en potta skit inatt.
Det har blåst, molle har sprungit ut och in flera ggr.
Men vad gör det när jag har en heldag med mamma framför mig :-)
Lunch, kolla i affärer , möta upp kusin för att käka middag och sen går jag och mamma vidare till Scandinavium och årets ladies night :-)

Men först en lugn frukost och väskan ska packas.
Lite surt nu när jag planerat vad jag ska ha på mig (en kjol som jag precis kommit i) så hittar jag inte kjolen !!
Tänk va saker kan försvinna i vårt lilla hem :-)
Men innan det ska jag njuta av mitt kaffe med lillkatten i knät och ring så spelar vi på radion .

Ha en bra dag <3

Kramen

Trött efter gårdagens andra pass .

Ett sent gympass i går :-)

Dagens frukost .

Kaffe och ring så spelar vi :-)

Av Jenny - 14 november 2013 07:43

God morgon kalla torsdag !
Efter en lång och påfrestande dag igår, så är jag nu tillbax i vardagslunken igen.
En lugn morgon med kaffe, Bolibompa , packning av gympapåse m.m innan det är dax att köra barn och bege mig till gymmet.
Orkade verkligen inte ta mig till gymmet i går så det fick bli en pw, men det var svinkallt trots att jag fick upp ett gott tempo.

Ikväll ska David och Emil på hockey.
Emil tycker det är extra festligt eftersom det är "hans" dag idag :-)
Han har påmint oss varje dag denna veckan.....

GRATTIS Emil på namnsdagen <3

Och givetvis vill maja hitta på något när killarna är i väg och då bestämde hon att vi skulle baka pepparkakor :-)
Nu börjas det !
Hon kan sitta i flera timmar och bara grej med en pepparkaksdeg, men ikväll blir det färdiga kakor av det :-)
Har förhoppning om att hinna göra en egen deg i år, men det får vänta lite.

Nä får hälla i mig det sista kaffet och sen är det dax att hoppa i favvokläderna (träningskläderna).

Kramen

Av Jenny - 13 november 2013 19:38

Vilken dag det har varit !
Idag var det dax att göra om provet på utbildningen.
Och som räddaren i nöden ställde lillasyster upp när jag behövde någon att träna och en guide i stora staden :-)
Det kändes betydligt bättre den hör gången, men man vet ju inte....
Men nu måste jag vänta till fredag innan jag får veta ifall jag är godkänd .
Efter provet blev det en fika hos mormor .
Jag var riktigt mosig när jag kom hem, så jag var tvungen att ta en promenad i det kyliga höstvädret.
Vi har ätit en grymt god middag med ryggbiff och ett glas rött.
Nu väntar en kväll i soffan :-)

Kramen

Av Jenny - 12 november 2013 07:46

God morgon regniga tisdag !
Det är inte ofta jag känner att jag hellre hade velat ligga kvar i sängen , men idag gör jag det.
Vad skönt det hade varit att ligga under ett varmt täcke och lyssna på när regnet smattrar mot fönstret :-)
Men det finns det tyvärr inte tid till.
Barnen ska köras, fläsket brinna och sen är det sista rycket med studierna (förhoppningsvis).
Men vad passar bättre än att sitta inne och läsa framför brasan en sån här dag ??

Igår blev det mycket armar, axlar och rygg på gymmet.
Känner av en mör känsla i musklerna, men saknar den grymma träningsvärken .

Gustafsson släkten har utökats !
Grattis Viktoria och David till ert lilla knytte <3

Kramar

Missa inte tillfället att träna och samtidigt skänka en slant !

Av Jenny - 11 november 2013 07:41

God morgon dimmiga måndag !
Har sovit som en stock inatt, men känner mig ändå trött.
Känner hur stressen kommer krypandes inför att få ihop allt dom närmaste dagarna.
I slutänden löser det sig för det mesta , men det är vägen dit som är lite jobbig.

Idag ska ena bilen lämnas in , jag ska storhandla, träna och plugga.
Inget glamor och glitter idag heller :-)
Längtar verkligen till gymmet efter att vara ha gått pws i helgen.
Behöver ta ut mig ordentligt om jag ska kunna sitta stilla och läsa i eftermiddag.

Nu blir det kaffe och det sista på shoppingkassar ska skrivas :-)

Kramen

Av Jenny - 10 november 2013 18:03

Sköna söndag och fars dag !
Lite trött i dag efter en trevlig kväll igår.
God mat , dans och goa människor.
Kan inte bli annat än bra :-)
När vi kom hem var jag sjukt trött, men pga att jag fick värsta näsblodsforsen så fick jag sitta uppe över en timma till innan jag fick stopp på det.
Så vid tre kom jag i säng .
Och imorse var det dax igen .... :-(
Jag som typ haft näsblod en till två ggr i hela mitt liv.

Hade en mysig långfrukost med mannen min och kollade på Så mycket bättre innan jag hämtade barnen .
Åkte vägen om graven och tände ett ljus på farsdag.

Har även hunnit med en promenad i det kyliga vädret och nu har vi ätit middag .
Nu får det bli en stund med näsan i böckerna :-)

Kramen

Av Jenny - 9 november 2013 10:06

Åh härliga lördag !
Mycket som ska göras idag innan man kan slappna av och gå på Davids kusinträff.
Långfrukost med Melodikrysset , pw i regnet, lämna barnen hos mamma och sen plugga fram tills vi ska gå.
Mer uppdateringar kommer ev under dagen .

Ha en fin dag <3

Kramen

Av Jenny - 8 november 2013 07:44

God morgon underbara fredag !
Idag för det nog bli lite ledigt från träningen.
Röra på mig lär jag göra ändå, för idag ska huset städas.
Barnen har underlättat städningen mycket genom att städa sina rum igår :-)
Alltid lika skönt med ett skinande rent hem när fredagsmyset börjar.
Jag ska även hinna med att packa åt barnen som ska åka till sin mormor imån och sova över.
Behöver jag ens skriva att jag ska plugga oxå ?? :-)
Och som grädde på moset ska jag spendera dagen med Maja som är såååååå anti sin mamma just nu.
Vet inte om det är någon mammatrots period.....

Fredag lika med vägning........
Jag vägde mig i måndags för att kolla hur mycket danmarkssynderna vägde :-)
Blev ganska förvånad när jag bara hade gått upp ett kilo !
Men idag fick jag bevis på att veckans träning och mat har gjort att det kilot försvunnit.
Alltså +- 0 sen två veckor tillbax !
Jag är nöjd !
Jag har ju inte jätte mycket kvar att gå ner så det är ju inte jätte konstigt att det går långsamt och att jag måste jobba hårdare för att få önskat resultat.

Men nu jstartar jag dagen med lite kaffe !

Ha en härlig dag !
Kramen

Gårdagens träning......ganska ungt , men tungt pass.

Det regnade lite när jag väntade på att Emil skulle sluta skolan !

Syns lite dåligt kanske, men det är en älg !
När jag kom hem efter min powerwalk i går eftermiddag så stod den och väntade när jag skulle gå upp på vår väg .
Var lite orolig att mammaälgen skulle stå och lurpassa på mig ifall jag gick förbi.
Jag sprang som en tok och klarade mig utan någon attack :-)

Det var ju kladdkakans dag igår ....
Var sjukt chokladsugen, men orkade inte baka.
Hittade detta receptet ......GUD va gott det var !
Jag kan varmt rekommendera detta :-)

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards