Jenny Gustafsson

Alla inlägg under december 2010

Av Jenny - 6 december 2010 07:18

God morgon mina vänner !

Önskar mna kunde slippa behöva ut och köra sådana här dagar.

Snor halt !!!

Dåligt plogade vägar och idioter som ligger så nära att dom nästan putter på en.

Det blev ingen P.s I lover you i går.

Det blev vem kan slå Filip och Fredrik i stället.

Jag kanske kan titta på den filmen på tisdag kväll nr David jobbar och barnen somnat.

Nu börjar nerräkningen inför julledigheten.

2 veckor och två dagar kvar !!!

Sen är jag ledig fram tills den 10/1 :-)

Idag börjar hårdköret med vikten inför julen.

Av egen erfarenhet så kan jag behöva gå ner en del innan julen :-)

 

Hoppas ni får en bra dag !

Och kör försiktigt om ni måste ut.

 

Kramar jenny

Av Jenny - 5 december 2010 17:34

Hej på er !

Nu har middagen landat i magen.

Har laddat upp lite bilder från helgens bravader.

 

    

Fick en kokbok av mamma med ett ganska udda namn på en maträtt :-)

 

           

 

David köpte en tomte till familjen :-)

   

 

Idag har vi varit inne i "byn" och åkt pulka med Viktoria, Bella och Gabbe.

   

Nu ska jag och Maja mysa lite på hennes rum medans grabbarna tittar på hockey.

Ikväll blir det mys i soffan med David, ett glas vin och en riktig kärleksfilm   .

Lite uppladdning inför en ny arbetsvecka.

Kan bli en utmaning att ta sig till jobbet imorgon med tanke på hur mycket det har snöat idag och det har blivit glashalt på vägarna.

Bara gasa inte bromsa :-)

 

Hoppas ni får en bra kväll !

 

Kramar Jenny     

Av Jenny - 5 december 2010 10:29

Hej på er !

Idag är man lite seg.

Det var en underbar dag igår.

Det mesta blev som jag hade tänkt.

Men även en bra dag ska det väl hända något oförutsätt :-)

Middagen slutade med att David fick rensa avloppet i köket.

Och jisses va stolt han va när han lyckades fixa det :-)

Efter barnen hade lagt sig så myste vi ner oss i soffan och kollade på min nya film som äntligen kommit.

Eclipse !!!!

Ikväll ska vi kolla på den andra nya filmen.

P.S I love you.

Det var väldigt skönt att sitta i soffan medans diskmaskinen gjorde jobbet istället för att man kanske hade blivit ståendes i köket för att handdiska någon timma.

Nu sitter jag med en kopp kaffe och tittar ut genom fönstret där snön singlar ner.

Rogivande.

Maja kollar på Emil unge som hon kallar honom och David och Emil spelar ps2 för ovanlighetensskull :-)

Men lugnt och skönt är det i alla fall.

Fördelen med att ha gäster är att det förhoppningsvis blir rester över :-)

Det blev det igår.

Så lunchen idag består av Cowboysoppan från igår och eftermiddagsfikat består av hemmalagad dajmglasstårta på en nöttbotten.

Ibland får man lyxa till det även om det är söndag.

Speciellt om man ska ta nya tag ang viktnedgången i morgon.

Vi har bara en sak som vi har bestämt att vi ska göra idag.

Vi ska plocka ner "duken" på studsmattan.

Och det kan bli en utmaning i sig :-)

 

Hoppas ni får en bra dag !

Ska försöka sätta upp lite bilder ikväll från gårdagen.

 

Kramar Jenny

Av Jenny - 4 december 2010 06:55

God morgon mina vänner !

Kanske aldrig skulle skrivit som jag gjorte i rubriken :-)

Det tog inte ens en minut efter jag hade tryckt på enter så vaknade Maja !

Det var i och för sig inte så långt kvar tills jag skulle väcka familjen, men hon han före :-)

Vilken kväll det blev i går !

Jag kom inte i säng förens vid strax efter elva och då var inte allt färdigt.

Hoppas jag lyckas lösa problemen nu på morgonen.

Nu står Maja framför tv:n och sjunger tre gubbar från pepparkakeland för full hals :-)

I handen håller hon en ny målarbok som hon fick i paketkalendern.

Såg att det hade snöat lite när jag var ute och hämtade ved.

I år är väl första året det är lagom mycket snö när vi ska åka på julresan !

Inte för mycket och inte för lite :-)

 

Idag säger vi grattis på namnsdagen till min mormor   

 

Hoppas ni får en underbar dag !

 

Kramar Jenny

Av Jenny - 3 december 2010 17:15

 
Av Jenny - 3 december 2010 07:34

God morgon mina vänner !

Idag var det ju rena vårvärmen :-) BARA -8 grader !

Just i detta nu så hoppas jag på att "mina" hantverkare håller på att koppla in diskmaskinen.

Den lär i så fall gå varm ikväll med tanke på allt bakande och matlagande jag ska göra inför morgondagen.

På hemvägen idag ska jag försöka komma ihåg att fota ett så häftigt hus som jag kör förbi på väg till och från jobbet.

Det är lampor högt och lågt :-)

Igår efter jobbet gick jag ut för att stapla den sista veden för att alla bilarna ska få plats i morgon.

Men jag fick ge upp efter lite mer än en halvtimma.

Det var svinkallt utan vantar och det snöade.

Till sist så fick jag fuska lite och lyckades dra bort vedhögen ett par meter.

 

Hoppas ni får en bra dag !

Kramar Jenny

Av Jenny - 2 december 2010 07:44

God morgon mina vänner !

Idag är det förhoppningsvis sista dagen på mitt diskmaskinslösa liv :-)

Så nu vet ni alla vad jag kommer göra imorgon efter jobbet :-)

Idag va det -18 grader när jag åkte till jobbet.

Det är ju inte humant att fra ut barnen i denna kylan.

Därför var jag lite busig och varmkörde bilen en stund innan vi skulle åka.

När jag kom fram till jobbet så var jag fortfarande stelfrusen !

Hörde på nyheterna att det är ett sjujäkla snöoväder i Skåne som förmodligen är påväg hit upp.

Skåningarna har blivit rekomenderade att stanna hemma idag.

Varför händer aldrig det här ?????

Ikväll blir det den sista planeringen inför helgen.

Så imorgon ska jag (förutom att köra diskmaskinen) baka bröd, göra efterrätt, fixa ett extra bord, städa, göra soppa..............

Fullt schema :-)

 

Hoppas ni får en bra dag !

 

Kramar Jenny

Av Jenny - 1 december 2010 16:23

Hej på er !

Har inte hunnit skriva innan nu.

Det har varit fullt upp från det att vi gick upp i morse.

Först åkte vi och köpte julblommor.

  

Sen har jag städat och pyntat och röjt upp efter hantverkaren som va här i går och förberedde för diskmaskinen.

Så förhoppningsvis om allt fungerar som det ska så har vi diskmaskin på fredag :-)

Sen har vi bakat lusseketter och lite pepparkakor.

   

Vilket stohej det va när barnen skulle öppna sina adventskalendrar i morse.

Tyvärr sov vi så länge så att vi missade julkalendern på tv , men den kommer ju i repris och då lär vi sitta bänkade.

   

 

Så här cool va Maja när hon lekte doktor :-)

     

 

Så här såg det ut när solen var på väg ner.

 

 

Hoppas ni har haft en lika bra dag som jag har.

 

Kramar Jenny  

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards