Jenny Gustafsson

Alla inlägg under maj 2011

Av Jenny - 4 maj 2011 18:28

Nu har jag tränat igen !Jag har sprungit ganska mycket det sista och har nu börjat märka skillnad på kroppen .Inte bara att jag klarar mera , men oxå att kroppen börjar ändra form.Ska bli kul att se vad som händer när jag ska ändra kosten nästa vecka.Nog tjatat om träningen :-)Vi har köpt färg til huset i dag...Vilken skillnad det blir när vi är vana vid ett vitt hus, men nu blir det rött.Nu ska jag sjunka ner i soffan och mysa hela kvällen :-)Vi hör imån min vänner!Kramar Jenny

Av Jenny - 3 maj 2011 21:40

Nu är vårruset avklarat och jag har slagit personligt rekord !30 minuter blankt !!!Jag känner mig sjukt taggad att slå den tiden oxå.Imån får det bli en lugn runda för att mjuka upp kroppen.Vi hade en otrolig tur med vädret .Det snöade på vägen ner, men vips så var det klarblå himmel och svinkallt.men det var det värt.Nu är det bara att sikta in sig på nya mål :-)Sov gott mina vänner !Nu ska jag hem och ta en varm dusch och krypa ner brevid min man.Kramar Jenny

Av Jenny - 3 maj 2011 12:24

Ja i dag är det dax ! Mitt första Vårrus men förhoppningsvis inte det sista. Har börjat fundera på nåt mer lopp som midnattsloppet eller liknande.Hoppas bara att vädret blir bra tills i kväll. Hörde ryktesvägen att det e kanonväder i Halmstad. Här har det snöat innan idag :-) . Hoppas att jag kan ta några bra bilder som jag kan lägga ut här på bloggen. Jag hoppas i alla fall på en kanon kväll med goa arbetskompisar!Ha en fortsatt bra dag!Kramar Jenny

Av Jenny - 2 maj 2011 20:00

Ikväll har vi grillat fläskfile o delat på en flaska vin. Med andra ord så har vi firat mini helg efter som David har jobbat natt hela helgen . Kanske inte e den ultimata uppladdningen för löpningen imån , men jag ser det mest som en kul grej med underbara arbetskompisar än ett träningspass. Ska snart göra mig klar för sängen .... är hur trött som helst och det ät endast fotboll på vår tv. Kramar Jenny

Av Jenny - 2 maj 2011 13:03

Äntligen kom David hem så jag har någon att dricka kaffe med. Om en timma kommer vår bus Maja hem från dagis och då ska David på utvecklingssamtal på skolan. Efter det ska jag ta en runda runt byn . Hörde ett rykte om att det snöar bara några mil här ifrån! Kram Jenny

Av Jenny - 2 maj 2011 07:09

 

Min store kille är sjuk !

I går kväll hade han över 38 grader och han har yrat och pratat en väldig massa hela natten.

Tyvärr kan man inte låta bli att skratta när han slänger ur sig vissa roliga ramsor m.m

Just nu sover han som en stock.

Maja var hur glad och sprallig som helst idag efter som David skulle lämna henne tidigt på dagis.

Tydligen uppskattas det när något blir annorlunda :-)

Utanför är det en helt klarblå himmel, så jag får väl gå ut och sätta mig på trappan för att få lite sol på näsan idag.

I går när jag kollade prognosen inför vårruset på tisdag så var det risk för snö på kvällen , men som tur är så verkar metrologerna ha ändrat sig .

Nu ska jag göra mig en kopp kaffe.

 

Ha en bra dag !

 

Kramar Jenny

Av Jenny - 1 maj 2011 19:46

Min stora kille har blivit sämre :-( 38.8 o huvudvärk. Det får bli en mor o son dag hemma i mån. Hoppas bara att Maja klarar sig. Nu e det snartmästarnas mästare o mys med min man innan han ska jobba. Kramar jenny

Av Jenny - 1 maj 2011 07:36

Idag vaknade jag före barnen och före David kom hem för att byta bil.

Har inga större problem med att gå upp tidigt bara solen skiner, och det gjorde den ju en stund i alla fall.

Nu börjar tunna moln dra förbi.....

Och jag som skulle greja ute i solenskenet idag (det som aldrig blev av igår ).

Men om det vill sig riktigt illa idag så kanske jag får ta hand om min store kille i stället som ligger i soffan och är lite vissen.

Antingen går det över inom kort eller så blir han liggandes där i dag......det återstår att se.

Maja sover fortfarande :-)

Har så många uppskjutna måsten som verkligen MÅSTE göras idag.

Tvättberget är enormt, gräset behöver klippas, matlådor göras, löpning, byta lakan m.m

Det kanske är tur att jag vaknade tidigt :-)

En sak är klart i alla fall......deklarationen !

Nu får det bli en kopp kaffe och lite "lekande" med min nya leksak en stund :-)

 

Ha en bra dag !

 

Kramar Jenny

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards