Jenny Gustafsson

Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Jenny - 4 februari 2011 19:33

Kan någon förklara för mig varför mina barn är så envisa och vill titta på Barda trots att båda ska sitta imitt knä och biter på naglarna av rädsla ???

Av Jenny - 4 februari 2011 19:11

Är så glad att värken i ledrena har gett  med sig !

Men tyvärr finns huvudvärken kvar .

Hoppas så att den har försvunnit tills imorgon när vi ska ha släkt kalas för barnen.

Barnen sitter och myser i soffan och kollar på amigo och strax blir det Barda.

Själv har jag suttit och planerat en stenhård vecka....

Som det ser ut nu så ska mina killar åka till Åre på måndag, så det blir bara jag och Maja hemma.

Det betyder att det blir lite lättare för mig att köra stenhårt med både mat och träning.

Jag hade ju som mål att komma ner till 70 kg tills nästa lördag, men som det ser ut nu så kommer jag inte att klara det (om det inte sker ett mirakel ).

Som ni vet så läser jag Linda Rosing Thelenius blogg och hon håller oxå på att träna och äta sig iform.

Dock går hon den lite mera extremare vägen än vad jag har gjort, men hon har ialla fall lyckats gå ner ca 5 kg på en vecka.

Jag har planer på att testa detta i en vecka, för att se hur min kropp reagerar på detta.

Jag kommer kanske inte att träna lika mycket som hon gör , men lite ska jag nog få gjort trots att david kanske inte är hemma.

Min fördel är ju att Maja somnar ganska tidigt på kvällen :-)

 

Så här skrev Linda på sin blogg :

 

Till alla som vill gå ner i vikt!

Jag får så många frågor om hur jag äter och tränar. Här har ni svaret.

1. 06:55 drick 1 kopp te utan socker mjölk + ät 1 halvgrapefrukt

vatten 50cl

2. 07:00 går 60 min på motionsbandet

3. 08:00 äter 1 kokt ägg,1 halv avacado + 1 halv grapefrukt

vatten 50 cl

4. 10:00 äter 1 halv dl osaltade nötter

5. 12:00 äter antigen 1 kyckling,torsk,tonfisk eller lax file med1 dl kokt rå ris eller bulgor

vatten 50 cl

6. 14:00 äter 1 äpple

7. 16:00 protein drink m vatten

8. 18-19 samma mat som lunchen

vatten 50 cl

9. 22:00 går jag 45-60 min på bandet

10. 23:00 äter 1 dl kokt råris med lite oliv eller avacado olja

Krydda matten så den smakar gott,men det ska vara torrt!


På detta går hon ner 5 kg på en vecka !

Man ska dock inte äta denna diet mer än en vecka i sträck !!!

Detta får bli ett test...kanske inte alls fungerar för mig.

 

Nu ska jag mysa med mina små älsklingar och ladda inför morgondagens städ och kalas.

Hoppas ni får en mysig kväll.

 

Kramar Jenny

Av Jenny - 4 februari 2011 09:15

Efter en smått kaotisk natt så ser jag fram emot när min familj åker till dagis/skola och arbetet.

Det är inte lätt att vara sjuk kvinna i detta hemmet.....

Det dunkar i mitt huvud och jag fryser.....ska strax gå och dra täcket över huvudet igen.

Måste bli bra snart !!!

 

Ha en bra dag !

 

Kramar Jenny

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards