Jenny Gustafsson

Alla inlägg under mars 2014

Av Jenny - 23 mars 2014 13:42

Det är återigen en skön söndag, dock en aningen kallt i vinden.
Jag och barnen unnade oss en lång frukost med film i dag oxå.
Man får passa på när tillfälle ges.
Ett par timmar ute i solen, läsning och lek innan lunchen.
Snart ska middagen förberedas.... Det blir långkok idag.

Igår blev det inte mycket träning.
När jag väl hade möjlighet att ta mig tid till träning , så hade energin tagit slut.
Men en pw i blåsten fick det bli....alltid nåt.
Idag ska det bli ett pass på gymmet.
Bara David kommer hem från jobbet.....

Har även suttit och planerat in kommande veckas träning , både för mig själv och för kunder.
Än är det inte för sent att hojta till om du vill boka in en provträning i veckan :-)

Nu ska det hackas, skäras och delas innan maten ska på spisen.

Kramen

Härlig frisyr efter en timma ute i blåsten :-)

Fick hem den här fina bilden på maja i går, så nu får jag köpa fler ramar.
Tack fina lillasyster !

Maja fotade påskliljor i trädgården idag :-)

Av Jenny - 22 mars 2014 08:59

God morgon härliga lördag !
Hade verkligen behövt lite sovmorgon idag, men jag och maja hade inte samma åsikt om det.
Men vad gör det när man kan ha en mysig frukost med barnen framför tvn och let's dance.
Vi kunde ju inte titta på det igår pga hockey och Emil var ju på disco .
Så nu blir det en lååååång frukost innan det är dax att jobba lite och Emil ska till en kompis.
Maja är glad för att moster Sanna ska komma och passa henne en stund.


Det var en trött, men glad kille jag hämtade efter tre timmars disco i går kväll.
Han hade dessutom funnit en tryckartävling :-)
Och jag var överlycklig att jag klarade en fredagkväll utan att äta något jag inte borde :-)
Vill ju inte sabba min viktnedgång när den äntligen kommit igång.
För att fira veckans viktnedgång brände jag av ett grymt pass på gymmet efter jobbet :-)

Hoppas ni får en härlig dag <3

Kramen

Av Jenny - 21 mars 2014 05:36

Välkommen underbara fredag !
Idag är det redan en månad sedan jag började på jobbet eller rättare sagt jobben.
Jag trivs fortfarande jätte bra på båda ställena :-)
Har ju varit själv på kontoret denna veckan och trots lite problemlösning och annat så har jag fixat det, men hjälp av bra arbetskamrater i produktionen.
Den här veckan kan oxå sammanfattas med ett ord.....
Balans !
Det har verkligen klaffat med träning , kost , sömn och familj.
Med andra ord gillar jag dom veckorna när David jobbar tidigt eller är ledig, för då kan jag träna efter jobbet.
Fått till ett par ordentligt bra pass och det är extra kul när man märker att det ger resultat.
Jag har ökat hastigheten på tabataintervallerna till 15, tyngre hantlar och 82 kg i benpress!
Det är något jag är grymt nöjd med :-)
Och är det något jag är riktigt nöjd med så är det att efter ett par veckors slarvandes med maten, så har jag äntligen kommit på rätt köl igen.
Veckans resultat blev -1.9 kg och -2cm i bukmått !!!!!!

Nu ser jag fram emot en lugn helg hemma.
Dock med ett litet avbrott för lite PT jobb på lördag.
Dax att sörpla i mig det sista kaffet, packa ihop träningsväskan och barnen och åka.

Hoppas ni får en fin dag !
Kramen

Passa på att boka in en gratis provträning till nästa vecka !

Av Jenny - 20 mars 2014 07:43

God morgon lediga torsdag !
Älskar verkligen mina lediga dagar.
Dom ser ut på ungefär samma sätt, men det spelar ingen roll.

Det blir träning efter jag har lämnat Emil i skolan.
Har jag tur så får jag lite sällskap på gymmet idag :-)
Sen blir det städning hemma.
Skulle behövt storhandla,men det får bli en annan dag.
Sen ska jag fortsätta läsa i min nya bok som jag började på igår.
"En man som heter Ove"
Nån som läst den ?
Varje gång jag ser boken så tänker jag på min fina vän som gav mig den :-)

Tror min kropp tackade mig efter valet att ta en träningsfri dag i går.
Idag känner jag mig redo att ta mig an ett hårt pass igen :-)

Kramen

Av Jenny - 19 mars 2014 05:58

God morgon gråa onsdag !
Sovit som en klubbad säl inatt.
Var så trött i gårkväll....
Gick och la mig tidigt, läste ut min bok och sen tog det inte många sekunder innan John Blund kom på besök :-)

Körde ytterligare ett grymt pass på gymmet i går.
Snabbare hastighet på tabataintervallerna (bandet), tyngre handlar och framför allt klarade jag äntligen 82 kg i benpress !
Men det stör mig fortfarande att jag inte har högre kaloriförbrukning under ett sånt pass.
Försöker hålla pulsen uppe så mycket det går, men den sjunker ju lika fort igen :-)
Idag blir det kors i taket ingen träning !
Har inplanerad träningsfri dag i dag och ev söndag.
Pratade med mormor i går och hon tyckte det räckte om jag tränade två gånger i veckan.
Ha ha ha då skulle jag få göra två heldagarspass :-)

Nu ska jag få i mig det sista kaffet, sen är det dax att göra mig vacker inför en nya arbetsdag :-)

Kram på er <3

Av Jenny - 18 mars 2014 05:31

God morgon mörka tisdag !
Nu snackar vi riktig träningsvärk .
Fick rulla ur sängen idag för att det inte skulle göra allt för ont :-)
Jag brände av ett riktigt bra pass i går på gymmet .
Och jag är väldigt nöjd med att jag lyckades hålla så pass hög intensitet under hela passet på egen hand.
Det blir väl sällan som när någon står och peppar och jagar en, men bra blev det :-)
Det får bli en favorit i repris idag.....
Åker direkt från jobbet till gymmet.
Finns säkert några muskler som inte gör ont.

Min första dag själv på kontoret gick ganska bra.
En liten fadäs bara, men det var inte pga mig :-)
Bara två dagar sen är jag ledig en dag och får sova lite längre.
Har blivit riktigt trött nu på kvällarna.
Gäsp !

Ha en bra dag !
Kramen

Av Jenny - 17 mars 2014 05:35

God morgon blåsiga måndag !
Åh va blåsigt och kallt det har varit inatt.
Ni som hängt med ett tag vet att även vår nya luftvärmepump lever sitt egna liv och funkar precis när den vill.
Hatar att komma upp på morgonen när det är kallt.
Jag vaknade även upp med en go träningsvärk efter ett tufft intervallpass med Henrik i går :-)
Under devotaste kändes det som om jag inte hade tränat på ett år !
Då är det illa , men det fick jag ju veta redan på hälsokontrollen :-)
Idag är träningsväskan redan packad och får åka med via jobbet för att sen åka direkt till gymmet.
David hämtar båda barnen så jag tänkte att jag likaväl kan åka direkt.

Idag börjar en vecka full med utmaningar på jobbet.
Min chef/kollega har åkt på semester, så jag kommer vara ensam på kontoret i en vecka.
Jag kommer dessutom att jobba en extra dag denna veckan, så när fredagen kommer och klockan slår 14:00 kommer jag förmodligen vara lite slut i huvudet.

Måste även ta tjuren vid hornen och jaga rätt på mina pengar.
Lönen från mitt 50% jobb är förskjuten en månad, a-kassan har frusit inne sina pengar och ingen vill kännas vid att jag ska ha pengar för mina två veckors praktik.
Mmmmmm behöver jag ens säga att det inte är fett på kontot just nu :-( ?!?!
Har hört att man kommer långt på vatten , luft och kärlek :-)

Kramen

Av Jenny - 15 mars 2014 17:38

Det är helt klart en helg med växlande väder.
Igår var det regn och blåst, och idag sol och blåst.
Men nu har det mulnat på igen.
Sitter i uterummet och läser i min grymma bok som börjar tunnas ut.
Detta har hittills varit en helg för själen.
Lugn och ro , miljöbyte och min familj .
Det är skönt med sådana helger speciellt när man har en tuff vecka framför sig.

Kramen

En lördagsmuta för att få fröken att äta frukost :-)

Förmiddagen bjöd på underbar vårsol!

Behöver jag säga att det blåste vid havet ?? :-)

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards