Jenny Gustafsson

Alla inlägg under september 2013

Av Jenny - 18 september 2013 20:25

Va skönt det kan vara med sovmorgon ibland !
Frukost och filmmys med mannen min följt av en härlig pw i höstvädret och go musik i lurarna .
Har haft en grym träningsvärk i baken efter alla squats son jag gjort det sista...närmare bestämt 100 st om dagen ;-)
Har suttit i receptionen på gymmet ett par timmar och nu väntar nervarvning i soffan.

Imån väntar träning i gymmet igen :-)

Kramen

Av Jenny - 17 september 2013 07:53

God morgon gråa tisdag !
Har haft ont i kroppen inatt, men jag kan inte säga om et berodde på träningen eller inte.
Det kändes precis som om en förkylning skulle bryta ut, men den verkar hålla på sig lite till.
När jag kom upp i morse så var det sjukt kallt inne.
Och att bara sätta på värmen ger ju ingen mysighetsfaktor direkt, så givetvis tände jag i spisen med gott samvete :-)
Det är väl bara att vänja sig, för hösten är här.

För ett tag sedan provade jag 16:8 under en period och av tyckte att det funkade ganska bra.
Men jag har oxå funderat på att prova 15:2.
Någon som har provat detta ?
För och nackdelar ?
Jag gör en test dag idag, men blir jag för hungrig så lägger jag ner.

Igår hade jag ju mitt sista pt pass på ett tag vilket är himla tråkigt.
Det blev ett grymt svettigt pass !
Om ni går och letar efter en bra pt inom fustra på kan jag varmt rekommendera Henrik på Henkon.
Han är en är riktigt skön och positiv person :-)

Nu ska jag hälla i mig det sista kaffet och njuta av dom sista minutrarna av morgonlugnet.
Det gör ju inte saken sämre att jag har en liten spinnande Leo i knät :-)

Kramen

Gårdagens träning !

Det blev en sen middag för mig igår, men den var värd att vänta på :-)

God morgon !
Idag blir det en liten frukost :-)

Av Jenny - 16 september 2013 07:53

God morgon regniga måndag !
Känns otroligt skönt att påbörja en ny vecka och veta att jag inte har syndat någonting i helgen.
Jag har tackat nej till goda saker som potatisgratäng , öl, choklad och barnens godis var jag inte det minsta sugen på :-)
Nu är det bara att köra på !
Det är tur att kroppen funkar när inte hjärnan är på topp.
Tankeverksamheten har varit på högvarv nu i flera dagar och detta har resulterat i en hemsk huvudvärk i snart en veckas tid .
Måste komma fram till ett beslut, en lösning, en framtid ......
Jag har många runt omkring mig som säger vad jag ska göra, men dom tycks inte veta hur jag ska göra det !
Nu hänger jag inte alla som sagt sin åsikt, men väldigt många.

Idag är det mycket på schemat....
Eftersom David har jobbat inatt så får jag skjuta fram träningen någon timma.
Så på förmiddagen ska jag med en liten tår i ögat ha mitt sita pt pass på ett bra tag :-(
Usch vill inte att det ska ta slut !
Känner själv vilka framsteg jag har gjort och som jag har sagt innan så är det sjukt svårt att pressa sig själv så mycket .
Hoppas jag kan åter upp ta det snart igen.

I eftermiddag blir det storhandling på Willys , hämtning i skolan och fotbollsträning.

Nu sitter jag och suger ut det sista ur min lugna stund på morgonen.
Dricker kaffe och tittar på det höstliga vädret.
Ganska rogivande att sitta och lyssna på regnet som smattrar mot fönstret.
Försöker verkligen att förtränga ljudet från Bolibompa .
Bor man fyra personer i ett litet hus så får man stå ut med många olika ljud, ljus och viljor i ett och samma rum :-)

Kramen

Laddat upp inför ett tufft pass idag !
Ägg, majjo och kaffe.

Av Jenny - 15 september 2013 08:35

God morgon höstliga söndag !
Det spelar tydligen ingen roll hur sent Emil lägger sig på kvällarna, för han vaknar ändå mellan sju och halv åtta.
Visst tycker jag det är jätte mysigt att sitta i lugn och ro på morgonen , men idag hade
Jag
Verkligen sett fram emot att sova lite längre ialla fall :-)

Idag fick det bli rester till frukost för min del.
Det fanns en pannkaka från igår kvar.... Det var lika gott idag :-)
Kaffet får vänta tills senare...kanske hos mamma.
Min enorma pelargon ska idag flytta in i mammas uterum.
Då är det höst när jag kör iväg med den.

Det är dag två av två träningsfria dagar och det är både skönt att kunna vila upp kroppen lite, men samtidigt måste jag hitta på saker hela tiden för att inte bli rastlös.
Kanske kan bli en liten promenad i höstvädret senare.
Laddar upp ordentligt inför ytterligare ett pt-pass imån.

Dagens stora projekt blir att få barnen att städa sina rum :-)

Kramen

Av Jenny - 14 september 2013 09:30

God morgon soliga lördag !
Har sovit ganska gott inatt.
Jag och Emil vaknade vid halv åtta och jag bestämde mig för att lyxa till frukosten lite.
Vaniljpannkakor med lite grädde och egenplockade björnbär.
Barnen älskade dom :-)
Dom var mättsamma och riktigt goda om jag får säga det själv .

Nu blir det en lugn förmiddag med melodikrysset , kaffe och fortfarande i pytten.
Eftermiddag ska maja på barnkalas och sen ska vi till mamma på middag.

Kramen

Mums ;-)

Av Jenny - 13 september 2013 07:46

Välkommen underbara fredag !
Ännu en vecka har gått och jag tycker det går alldeles för fort .
Idag vaknade jag med huvudvärk.
Det började redan igår eftermiddag, men gav med sig mot kvällen.
Men det är inte den ända värken jag har idag.
Har även en liten släng av träningsvärk efter gårdagens dubbla pass.

Idag är det äntligen dax för ett pass med Henrik igen.
Det är ju som bekant väldigt svårt att ta ut sig det till max när man kör själv, därför är det gött att köra ett pass då och då när någon står och talar om vad man ska göra :-)

Fredag lika med vägning !
Efter förra helgens "synder" så hamnade vågen idag på -0.1 kg och -1 cm i bukmått.
Jag mätte även midjemåttet, men då blir jag väldigt fundersam.
Pga min putande gamla mammamage så har jag svårt att tro att jag ska komma ner på dom måtten som är hälsosamma när det gäller midjemått.
Vissa magar tror inte jag att det går att träna och äta bort !
Men rätta mig gärna om jag har fel.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, fixa sonen inför skolfotograferingen och sen styra kosan mot gymmet.

Kramen

Dagens frukost.....
Tre finn crisp med smör och räkost och kaffe.
Inte speciellt sugen på frukost idag.

Förbränningen efter gårdagens dubbelpass :-)

Var sjukt hungrig efter träningen igår .
Lax med gräddkokt vitkål.

Av Jenny - 12 september 2013 07:46

God morgon soliga torsdag !
Idag är jag en aning stel i armar och skuldror .
Gick på mitt första trx pass för säsongen igår.
Även om det bara var ett enkelt intro pass så känns det.
Idag blir det fokus på konditionsträning och fettförbränning.
Det är ju vägning imån :-)
Det känns som om det har gått åt rätt håll, men frågan är om det har hänt tillräckligt mycket för att jag ska bli nöjd ch för att helgens synder inte längre ska synas på vågen.

Igår bakade jag bröd till familjen.
Idag är det dax för mitt lchf knäckebröd.
Saknar det väldigt mycket när det är slut.

Måste dricka mitt kaffe innan det kallnar.
Kramen

Dagens frukost !
Tre finn crisp med smör och makrill i tomatsås.
Och givetvis kaffe !

Av Jenny - 11 september 2013 07:42

God morgon dimmiga onsdag !
Igår kväll kände jag mig näst intill överkörd (fysiskt).
Så när jag la mig somnade jag med en gång .
Tror att ömt tandkött och kliande hals betyder att det är en förkylning som ligger och lurar.
Den ska jag försöka mota bort med c-vitaminer till frukost och ett ordentligt träningspass på det.
Idag blir det dubbel träning ....
Gymmet nu på morgonen och ett trx pass ikväll.
Ska bli skönt att träna något annat än bara gym.
Någonstans där i mellan behövs det bakas bröd och knäckebröd och huset behövs städas lite.

Bäst att köra igång !
Kramen

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards