Jenny Gustafsson

Alla inlägg under oktober 2010

Av Jenny - 20 oktober 2010 15:57

 
Av Jenny - 20 oktober 2010 07:50

God morgon mina vänner !

Grå ledig onsdag idag.

Men idag är det äntligen dax.....

"Hantverkarna" är på väg och snart ska fönsterbytet påbörjas.

Hoppas jag :-)

Vet inte riktigt vad jag och barnen ska hitta på, för det kommer bli kallt inne.

Hade gärna velat åka till Ullared, men det är inte riktigt läge för det.

Nu hinner jag inte skriva mera.

Återkommer senare med lite bilder.

 

Ha en bra dag !

 

Kramar Jenny

Av Jenny - 19 oktober 2010 07:41

God morgon mina vänner !

Idag är det riktigt svemskt höstväder.

Idag fick jag väcka två snoriga barn.

Och när jag lämnade Emil på fritids så förstod jag varför han blivit förkyld.

Det va 13 grader inne på fritids!

Är det är bra arbetsmiljö ??

Igår efter jobbet var jag ute och gick en timme med Ronja.

Det va kallt , blött och blåsigt.

Jag tror inte mina tår tinade innan klockan va åtta.

Och det krävdes en brasa, filt, hund och ett glasvin innan värmen började sprida sig i kroppen.

Risktig höst rusk !

I kväll blir det en lugn kväll både för mig och barnen.

David får snällt åka och jobba direkt när jag kommer hem i eftermiddag.

Jag hoppas verkligen att det är bättre väder imorgon, för då är det meningen att våra nya fönster ska komma på plats.

Annars får vi väl bygga något slags regnskydd vid varje fönster :-)

 

Ha en bra dag !

Och glöm inte att klramas är ett bra sätt att hålla värmen på :-)

 

Kramar Jenny

Av Jenny - 18 oktober 2010 07:40

God morgon mina vänner !

Det är inte alls lika fin morgon idag (tyvärr).

I går hade jag bestämt mig för att springa lite längre än vad jag gjorde förra gången.

Och jag lyckades !!!!

8,35 km sprang jag utan att stanna.

När jag klarar att springa en mil så ska jag ge mig in på att springa hem till mamma.

Det är bara 1,7 MIL  !!

Jag ska helst klara det innan vintern :-)

Idag får det bli en lugn promenad för att mjuka upp musklerna lite för dom är stela som pinnar.

Inatt har jag varit uppe med både Maja och Ronja.

Men endå känner jag mig ganska pigg nu när jag fått i mig en kopp kaffe och startat datorn :-)

Barnen va inte lika pigga.

I går va jag och Maja och hälsade på mormor.

Tyckte hon verkade som vanligt förutom yrsel och lite annat.

Idag är det en vecka kvar tills Maja blir av med gipset (förhoppningsvis).

 

Hoppas ni får en bra dag i höstrusket !

 

Kramar Jenny

Av Jenny - 17 oktober 2010 07:27

God morgon alla mina vänner !

Hoppas ni oxå vaknar upp till en lika fantastisk dag som jag har gjort.

Har precis tänt en brasa i spisen och sitter just nu och tittar ut på när solen håller på att gå upp.

Maja kanske vaknade lite väl tidigt idag, men vad ska man göra åt saken?

Förhoppningsvis så kanske jag kan få gjort något när jag är uppe i tid.

Eller så fastnar jag här , framför datorn :-)

Idag ska jag och Maja åka och hälsa på min mormor.

Emil har ju varit hos sin mormor och moster inatt ,

så honom hämtar vi på hemvägen.

Har försökt komma iväg för att hälsa på mormor sen hon kom hem från sjukhuset, men av flera anledningar så har det inte blivit av.

I eftermiddag blir det löpning!

Hoppas det är lika fint väder då,

för det blir oftast lite lättare att springa då.

Imorgon börjar en ny förhoppningsvis bra vecka !

 

Ha en underbar söndag !

 

Kramar Jenny

  

Av Jenny - 16 oktober 2010 08:29

God morgon mina vänner !

Nu går solen upp över ett frostigt Grönkulla.

Gud va poetiskt det lät :-)

Man kan inte göra annat än att bara sitta och titta ut, så fint !

 

 

Pratade med mamma för en stund sedan och dom hade ca -6 grader.

Måste skaffa mig en egen termometer.

 

 

Dessa bilderna tog jag i onsdags när vi va på sranden !

 

Den här bilden har Emil valt , för han tyckte att mormors häck va så fin.

Tur att det va den häcken och ingen annan :-)

 

Sitter och väntar på att affären ska öppna så vi kan åka upp och handla lite innan alla andra vaknar.

Kan vara smått hysteriskt i affären på lördagar.

Sen ska det förhoppningsvis bli lite städning.

Mamma kanske kommer förbi på en fika efter dom har kollat på ett diskmaskin.

Det va ju inte igår dom va här !

 

Ha en fin morgon !

 

Kramar Jenny        

Av Jenny - 15 oktober 2010 19:40

Hej !

Sitter framför datorn och har precis lagt ut lite fler saker på Tradera.

Har lyckats att sälja nästan allt som jag lagt ut innan.

Övriga familjen sitter och tittar på Barda.

Det sprakar mysigt ifrån spisen och den goa värmen sprider sig i huset.

Det är annat än vad man kan säga om utomhustemperaturen nu :-)

Har precis tagit beslutet att morgondagen kommer att bli en mys/städdag.

Dammet har lyckats att samla sig både här och där.....

Ett gigantiskt spindelnät finns i ena köksfönstret.

När jag läser igenom det jag nyss skrev så verkar det som om vi har världens snuskigaste hem, men det har vi inte.

Det låter betydligt värre än vad det är !

Har en förhoppning om att barnen ska sova länge i morgon.

Jo jo...drömma går ju :-)

Varje minut efter sju är jag nöjd med.

Bara för det så vaknar väl Maja vid sex :-)

Nä nu börjar det bli dax för att ladda inför idol.

 

Hoppas ni får en underbar kväll !

Kramar Jenny

Av Jenny - 15 oktober 2010 09:32

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards